Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Arranquen les obres de l’avinguda de Pérez Galdós, que reordenaran el trànsit de València, amb l’oposició dels veïns

L'avinguda Pérez Galdós, a València, que serà objecte de remodelació.

Laura Martínez

2

Des de dilluns fins al final del mes de setembre, la ciutat de València tindrà una de les principals avingudes en obres. Arranquen formalment les actuacions en l’avinguda de Pérez Galdós, que forçaran una reordenació del trànsit públic i privat en la capital valenciana durant, almenys, els pròxims tres mesos. En aquest període es duran a terme les actuacions de la fase u, els dos extrems de l’avinguda: des del pont de Campanar i el carrer de Cartagena i des del carrer de Sant Vicent i el carrer de Jesús.

Els regidors d’Urbanisme, Juan Giner, i Mobilitat, Jesús Carbonell, van recalcar dimecres passat que les obres, que suposen una inversió de més de 23 milions d’euros, es pretén fer-les en temps rècord. Ho faran per fases, en trams de 500 metres, començant el primer dilluns, en vespres de juliol. “En 14 mesos només es farà tota l’obra”, va subratllar Giner, que va comentar que “es farà per fases, per no tancar del tot les avingudes al trànsit i, a més, tant l’EMT com els taxis podran circular per les dues avingudes en els dos sentits mentre estiguen en marxa les obres. També els veïns tindran accés a tots els seus garatges”.

Les obres arranquen amb l’oposició dels veïns, que reclamen la supressió del túnel que travessa l’artèria. Fins a sis associacions han convocat protestes durant mesos, lamentant el soroll i la contaminació al costat dels seus habitatges. A més, els canvis en l’obra, finançada en part amb fons europeus, podrien comportar un conflicte entre l’Ajuntament i l’executiu central, segons adverteix el PSPV i ja va avançar el ministre de Transports, Óscar Puente.

Alternatives de transport

Des del Servei de Mobilitat s’han previst itineraris alternatius amb senyalització en tota la ciutat per a donar a conéixer els talls de trànsit amb 45 cartells informatius sobre desviaments i 26 més amb senyalització variada, situats al voltant de les obres i en diferents punts de la ciutat. Sobre això, Carbonell ha assenyalat que “també es col·locaran cartells en format A3 en portals, comerços, en zones de pas de l’obra i en parades de l’EMT que portaran incorporat un QR en què els veïns i les veïnes podran consultar, a través d’una web, tota la informació actualitzada sobre l’execució de les obres i els desviaments vigents a cada moment, perquè no oblidem que són diverses fases”

Així mateix, el titular d’Urbanisme ha afirmat que es tracta de “l’obra d’intervenció urbana més gran que es du terme en més de dues dècades a la ciutat de València, ja que afectarà una superfície pròxima a 100.000 metres quadrats i més de 2 quilòmetres longitudinals”. L’edil va defensar que l’avinguda passarà a “tindre paviment fonoabsorbent, que reduirà significativament la contaminació acústica del trànsit; es crearan tres zones amb parcs infantils; i més de 6.800 metres quadrats de zones verdes amb 60 espècies distintes. A més, s’elimina el carril bici, que hi ha en l’actualitat, per un de segregat de 2,4 quilòmetres i s’instal·laran 15 parades d’autobusos, totes adaptades, 8 i 7 en cadascuna de les voreres”.

Etiquetas
stats