Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La Guàrdia Civil confirma que el 112 no sentia el ciutadà en un “nombre significatiu” de telefonades de la DANA

Increment del temps de resposta del telèfon 112 el dia de la DANA.

Lucas Marco / Sergi Pitarch

València —

0

A més dels problemes de cobertura dels mòbils corporatius de la Generalitat, durant el 29 d’octubre, dia de la DANA, es van registrar una “sèrie d’incidències en la infraestructura de Telefónica amb diferent grau d’afectació al Centre de Coordinació d’Emergències” a l’Eliana, segons afirma l’informe de la Guàrdia Civil remés a la jutgessa instructora de la causa. “No obstant això”, afig l’institut armat, “gràcies a la redundància i la robustesa del sistema, les telefonades dels ciutadans es van atendre sense interrupcions”. 

El 112, la gestió del qual està subcontractada al Grupo Ilunion, rep les telefonades a través de quatre línies que “balancegen el trànsit entrant” i que s’erigeixen en “enllaç primari” de 30 canals, cosa que permet, per tant, mantindre 30 converses simultànies. També se sumen altres quatre enllaços primaris de 30 canals amb un ús prioritari per a gestió de telefonades ixents que poden ser reconfigurats, a demanda, per a la recepció de telefonades. En sumar-se la capacitat de tots els canals disponibles, el 112 pot mantindre un total de fins a 240 converses simultànies. 

“A conseqüència de les inclemències meteorològiques, la xarxa de veu i dades de Telefónica es va veure greument afectada, amb incidències que van afectar a escala de veu, en el Centre de Coordinació d’Emergències”, anota l’informe. Van caure canals primaris a les 7.30, a les 18.12, a les 18.25 i a les 21.52, segons detalla l’informe. 

A les 21.52, amb dos canals primaris caiguts, “malgrat el gran nivell d’afectació de les incidències, les telefonades continuen arribant al sistema, amb una capacitat de 60 telefonades simultànies que es van veure ampliades a 90 en les hores posteriors gràcies a la configuració d’un primari addicional”, explica la Guàrdia Civil. 

Incidències “a escala de veu”

No obstant això, no en totes les telefonades l’operador del 112 sentia a qui es comunicava amb el telèfon d’Emergències. “A escala de veu, les incidències amb els primaris es van solapar amb una incidència de Telefónica amb les telefonades que es va manifestar des de les 4.30 aproximadament del 29 d’octubre”, afig l’informe. 

Així doncs, “aquesta incidència” va provocar que en un “nombre significatiu de les telefonades entrants no se sentira el ciutadà”, i en aquest cas l’operador del 112 demanava a la persona que tractava de telefonar que tornara a fer-ho. 

La incidència, “localitzada també en la mateixa xarxa de Telefónica”, no es va solucionar fins a les 18.00 del 30 d’octubre.

Etiquetas
stats