El PP va ser el partit protagonista en la cobertura informativa d’À Punt en les eleccions generals i autonòmiques
L’informe sobre pluralisme polític en la campanya de les eleccions generals i autonòmiques d’abril del 2019 d’À Punt, remés aquesta setmana a les Corts Valencianes, revela que el PP va ser el partit protagonista en la cobertura electoral.
El document analitza quasi 24 hores d’emissions televisives, 39 hores de ràdio i 5 hores de les desconnexions territorials de Televisió Espanyola i separa els continguts informatius, els torns de paraula, la presència de dirigents i el temps dedicat a la candidatura. El PP, fins a aqueixos comicis líder en el Congrés, tenia 137 diputats des de l’anterior convocatòria electoral el 2016 i era el primer partit de les Corts Valencianes en diputats, amb 31 parlamentaris en aquell moment.
L’informem recorda que en el temps analitzat van concórrer dos processos electorals, unes generals i les autonòmiques a la Comunitat Valenciana, cosa que va incrementar notablement la cobertura informativa dels mitjans de comunicació de titularitat pública. Les del 28A van ser les primeres eleccions que va cobrir À Punt.
Sota la direcció d’Empar Marco, la ràdio va dedicar 15 hores a espais de campanya, el 54% total; mentre que la televisió, 12 hores, el 60% del total de les seues emissions informatives.
L’informe analitza la presència de les veus de cada partit polític i el temps de paraula de cadascuna d’elles, d’on conclou que À Punt presenta més pluralitat que els informatius territorials d’RTVE. Per temps de paraula, el PP acapara el 32% en televisió, seguit del PSPV, amb el 20%; Compromís, amb el 16,9%; Ciutadans, que apareix en el 15% del temps i Unides Podem, amb un 13% de temps de paraula en la televisió pública autonòmica. Per aparicions, el PP torna a estar al capdavant, amb 197 en la televisió i 147 en la ràdio.
Atés el temps de notícia per agrupació política en informació de candidatures, la televisió pública autonòmica va respectar el temps segons el pes polític de cada formació. Tant en televisió com en ràdio, el PP és el partit que més espais informatius va ocupar en la campanya, un 29% en ràdio i un 31% en TV, amb 1 hora i 22 minuts de presència en la ràdio i més de dues hores en la pantalla.
El segueixen els socialistes, amb un 22% de temps en ràdio (1 hora en total) i el mateix percentatge en televisió (1h i 16 minuts) per al PSPV; en tercer lloc, Compromís va tindre 46 minuts en ràdio (16%) i 1 hora i 6 minuts en televisió (17%), seguit de Ciutadans, amb 42 minuts de contingut radiofònic (15%) i 57 de televisió (14,9%). Finalment, dels partits amb representació parlamentària en aquell moment, Unides Podem va tindre 35 minuts de presència en ràdio i 44 en televisió, prop del 12% en tots dos casos. Vox, llavors fora de les institucions, va tindre dos minuts en cada suport.
1