Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El PSOE convierte su Comité Federal en un acto de aclamación a Pedro Sánchez
Las generaciones sin 'colchón' inmobiliario ni ahorros
Opinión - El extraño regreso de unas manos muy sucias. Por Pere Rusiñol

Parc Central: acord per la solució ferroviària i recta final del nou jardí

Parc Central

Carlos Navarro Castelló

El gran pulmó verd del centre de València entra en la recta final. Quan acaben de complir-se dos anys des que van arrancar les obres de la primera fase del Parc Central (van començar el 4 de maig de 2015), els treballs avancen a bon ritme en la zona que dóna al carrer de les Filipines, Peris i Valero i Malilla.

Així, segons han informat fonts de la societat Parc Central, entitat formada per l’Ajuntament, la Generalitat i el Govern central per a desenvolupar tot el projecte, si les condicions climatològiques acompanyen, les primeres plantes, en concret palmeres, començaran a plantar-s’hi abans de l’estiu.

La resta de l’arbratge i de la vegetació s’hi posarà previsiblement a la tardor, per la qual cosa, si les condicions són les adequades, aquesta primera fase del nou parc, que suposa un 40% del total del jardí que s’ha de construir i que comprén una superfície de 110.000 metres quadrats, estarà acabada entre el final d’enguany i el començament de l’any que ve.

El mateix termini s’ha fixat per a enllestir les obres de reurbanització en l’exterior, especialment la nova rotonda de la plaça de Sanchis Guarner, on la coordinació amb les diferents empreses subministradores de serveis ha estat el principal escull.

Les mateixes fonts han informat que, fins ara, les principals actuacions que s’han executat han estat la recuperació i la reconstrucció d’edificacions (quatre naus de Demetri Ribes), el moviment de terres i la preparació del terreny per a la formació dels espais del parc, la construcció de pous de drenatge i locals tècnics de les fonts i les canalitzacions de serveis.

El desenvolupament d’alguns treballs de l’interior del parc (moviments de terres, formació de bol de l’Horta Jardí, mur verd i algunes canalitzacions) s’ha vist condicionat per la disponibilitat de la parcel·la coneguda com a Ficoval, una àrea important per la seua extensió i per la seua localització central, on l’aparició al juliol del 2015 de restes d’hidrocarburs va obligar a tramitar i contractar serveis de descontaminació.

Una vegada acabades aquestes faenes, al setembre del 2016 l’obra va poder recuperar el ritme d’execució dels treballs d’aqueixa zona.

Des de la societat Parc Central han comentat que, amb la incorporació de la parcel·la de Ficoval, es disposa del 96% del sòl del projecte d’urbanització on poder fer obres.

La resta, al costat del concessionari de cotxes i prop de les vies del tren, s’aconseguirà via projecte de reparcel·lació: “En alguns casos, són parcel·les menudes en què alguns propietaris s’han negat a cedir el sòl de manera anticipada”.

El 60% restant del parc dissenyat per la paisatgista Kathryn Gustafson quedarà a costa del projecte de soterrament de l’actual platja de vies que dóna a l’actual estació provisional de l’AVE i a l’Estació del Nord.

Acord sobre els accessos ferroviaris

El Consell d’Administració de la societat València Parc Central es reunirà dimarts que ve per acordar la solució per a les actuacions ferroviàries pendents.

Segons ha esbrinat eldiariocv.es, els socis de les tres administracions (Ministeri de Foment, Ajuntament i Generalitat) han estat analitzant en els últims mesos diferents alternatives al soterrament de les vies i l’execució de l’estació central de manera que s’arribe a un acord sobre una solució viable tècnicament i econòmicament.

En la reunió del dimarts està previst aprovar l’alternativa tècnica que podria fer avançar el projecte en fases, de manera que es puga escometre el soterrament de les vies entre el pont de Giorgeta i el bulevard sud i acabar amb la històrica separació dels barris per les vies.

En l’última reunió es va acordar treballar sobre la idea que el canal d’accés s’executara en un sol nivell en compte de dos nivells soterrats, com plantejava el projecte original.

Etiquetas
stats