Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Vueling avança en la normalització del servei al Prat tot i la vaga de controladors francesos

Menys cues davant dels mostradors de Vuleing en una jornada complicada

Tomeu Ferrer

Barcelona —

Les mesures adoptades per Vueling per retornar a la normalitat sembla que comencen a donar resultats. La jornada de dimarts es plantejava a priori com a especialment conflictiva. La vaga dels controladors francesos podia empitjorar la situació especialment a l'Aeroport del Prat, ja prou castigat per més d'una setmana de cancel·lacions i retards. Efectivament, l'aturada a l'Estat veí s'ha notat ,però l'esforç d'empresa i treballadors sembla donar fruits, segons les dades facilitades per AENA i Vueling a les 17,30 hores.

Segons l'ens aeroportuari espanyol, a causa de la vaga a França s'han posposat 80 vols que tenien la seva sortida o arribada a aquell país. La previsió era que les cancel·lacions que afectessin l'Aeroport del Prat fossin 32. AENA no ha facilitat dades més concretes en relació amb les companyies que haurien estat afectades per les cancel·lacions de vols i pels retards.

Per la seva banda, Vueling xifrava, a l'hora de realitzar la informació, les cancel·lacions de vols que afectessin l'aeroport barceloní en 18, totes relacionades amb la vaga francesa. En concret, 9 sortides des de la capital catalana i 9 arribades. La companyia ha indicat que no s'ha registrat cap cancel·lació de vols des de la capital catalana que no tingués com a motiu la vaga dels controladors francesos.

Si s'amplia la visió, els vols que s'han cancel·lat des d'altres aeroports espanyols on opera Vueling la xifra arriba a 40. Això inclou Palma, Alacant, València i Màlaga.

En el conjunt de la xarxa de Vueling, que inclou bases de fora de l'Estat espanyol, les cancel·lacions previstes sumaven 64, totes vinculades amb la vaga a França, segons els portaveus de la companyia basada a Barcelona.

El que sí que s'ha mantingut a Barcelona i a altres aeroports amb forta incidència de Vueling són els retards en relació amb l'hora prevista de sortida o arribada dels avions. En concret, segons fonts del Prat, fins a les 13 hores la majoria dels vols patien retards. Per contra, els portaveus de Vueling destacaven que a Barcelona ja no es notaven les aglomeracions de passatgers que s'havien vist durant el cap de setmana passat.

Tots els observadors manifestaven que quan es comprobarà si les accions arbitrades per Vueling normalitzen la situació serà demà a partir de la finalització de la vaga francesa.

La recuperació té a veure amb l'esforç realitzat per Vueling, consistent a la contractació de 32 pilots, més 130 persones per atendre els clients en terra, incorporació de 17 tripulacions i entrada en explotació de 6 nous avions, a més de decidir que el temps de les escales passi de 35 a 45 minuts.

Els treballadors reclamen

Però, res seria efectiu sense el compromís dels treballadors de Vueling i dels que sense formar part de la companyia atenen el públic en el seu nom. En aquest sentit, el comitè d'empresa d'Iberia a Barcelona ha fet pública una nota en què s'afirma que són treballadors d'aquesta societat els que realitzen l'atenció als clients i als avions en nom de Vueling. Aquests serveis es fan usant la imatge corporativa de la societat contractant. Això fa que siguin aquests treballadors els que han d'explicar als clients les situacions que es donen (endarreriments, cancel·lacions i altres dificultats). Per aquesta raó els operaris pateixen, sense tenir-ne culpa, les ires dels usuaris perjudicats. En aquest sentit des del comitè d'Iberia s'ha demanat a la companyia la incorporació de més personal. A més preguen als usuaris que s'abstinguin d'insultar i agredir els treballadors. A AENA l'insten a què s'incrementin les mesures de seguretat i alhora es reclama a Vueling que solucioni definitivament els problemes operatius “que causen situacions tan desagradables”.

Etiquetas
stats