Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La Diputació de Castelló posa en marca el ‘client misteriós’ per a involucrar a la ciutadania en la millora dels serveis públics

La diputada provincial de Transparència i Participació, Xaro Miralles.

elDiariocv

València —

0

La Diputació de Castelló ha posat en marxa un innovador procés participatiu l’objectiu del qual és avaluar la gestió dels serveis que es presten a la ciutadania. Es tracta de la tècnica anomenada ‘client misteriós’, el qual involucra directament a persones anònimes en l’anàlisi de la qualitat de cada àrea per tal d’identificar millores tant en l’administració com en el marc de la rendició de comptes.

La diputada de Transparència i Participació, Xaro Miralles, ha afirmat que “cada vegada és més necessari vincular la participació i la col·laboració ciutadana a les polítiques públiques”. Des d’aquesta perspectiva, Miralles veu apropiat “que siga la mateixa ciutadania que audite el compliment dels estàndards de qualitat de les administracions i que això repercutisca en una més eficient prestació dels serveis públics que realitzem”.

Xaro Miralles ha destacat que “aquest procés participatiu s'impulsa des del més absolut respecte i consideració amb el treball de la Diputació i amb la missió clara d'orientar el dia a dia de la institució cap a un model basat en l'excel·lència en la gestió i en la millora contínua”.

Amb l’entrada en funcionament d'aquest procés participatiu es pretén experimentar en un camp que resultarà “positiu per a tots”, tant per als servidors públics com per als usuaris, doncs dictaminarà els dèficits i les millores a aplicar en els serveis per a avançar en el perfeccionament de les polítiques públiques. Aquesta és la lògica darrere d'aquest procés “que marcarà un punt d'inflexió en matèria d'innovació aplicada a la participació de la societat civil”, ha conclòs Xaro Miralles.

Etiquetas
stats