Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Trump eleva su amenaza contra las agendas digital y verde de la UE
El grupo neonazi que pretendía instalarse y 'pasar a la acción' en España
OPINIÓN | 'Felipe VI', por Esther Palomera

Els cinc assalariats de Mazón que van impedir a les víctimes seguir la seua compareixença

Els tres alts càrrecs i els dos assessors de Mazón a la comissió de les Corts

Lucas Marco

València —

1

Cinc assalariats de Carlos Mazón han impedit a les víctimes de la dana seguir la compareixença del president en funcions en la comissió d’investigació de les Corts Valencianes. Tres alts càrrecs i dos assessors de Presidència, que vivien els seus últims moments al Palau amb l’actual Govern de Mazón, van ocupar els seients reservats als convidats, a mig camí entre l’última fila per als mitjans de comunicació i els llocs dels diputats de la comissió. La presència dels alts càrrecs i dels assessors va impedir que representants de les associacions de víctimes assistiren a una de les dues minúscules sales de comissions de la cambra autonòmica per a seguir la breu compareixença del cap del Consell en funcions.

Es tracta de Santiago Lumbreras, secretari autonòmic de Relacions Institucionals i Transparència de Presidència i una de les persones més pròximes al president Carlos Mazón. Provinent del zaplanisme mediàtic, Lumbreras va ser cap de gabinet de Mazón en la Diputació d’Alacant. Va ocupar el mateix lloc en la Cambra de Comerç d’Alacant. Anteriorment, va ser cap de premsa de Terra Mítica.

A l’esquerra de Lumbreras, es va situar María Jesús García Frigols, directora general d’Organització, Coordinació i Relacions Institucionals de Presidència de la Generalitat. Va començar el 1995 d’administrativa en el grup popular en les Corts i ha anat encadenant llocs de lliure designació en diferents conselleries, llevat d’un breu període, fins que va aterrar en Presidència de la Generalitat amb l’arribada de Carlos Mazón al Palau de la Generalitat.

García Frigols ja va assumir el paper d’acompanyant de Mazón en el funeral d’estat del 31 d’octubre passat, en què familiars de les víctimes van demanar a crits la dimissió del president davant les autoritats més altes de l’Estat i el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo.

A l'esquerra, en l'última fila, els tres alts càrrecs i dos assessors de Presidència en la comissió.

Al costat de la directora general, es va asseure Juan Enrique Gallo González, personal eventual amb funcions d’assessor del president, nomenat per Mazón el desembre del 2023.

Gallo va criticar fa poc en el seu compte d’X a Rosa Álvarez, presidenta de l’Associació Víctimes Mortals Dana 29-O: “És clar que alguns només estan ací per a fer política amb el dolor alié. No per a representar les víctimes”.

Al seu costat, estava assegut Jairo Sans, personal eventual amb funcions d’assessor del president, nomenat poc després que Mazón accedira al Palau de la Generalitat. Sans és un dels assessors dedicats a l’equip de xarxes del president.

En l’extrem dret dels seients reservats per a Presidència es va acomodar José Luis Díaz Climent, director general de Projectes Estratègics. Díaz Climent, advocat de la Generalitat, ja va ser director general de Grans Projectes amb el PP fa més de dues dècades.

L’alt càrrec és fill de Pepe Díez, antiga mà dreta d’Alfonso Rus a Xàtiva i que va arribar a vicepresident de la Diputació de València. La seua dona és Julia Climent Monzó, regidora de Recursos Humans de l’Ajuntament de València.

Etiquetas
stats