Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Ministeri impulsa un projecte de 87 milions per millorar la connexió del nus de carreteres estatals a Sagunt

Mapa de les carreteres implicades en la renovació de la seua connexió en Sagunt.

Toni Cuquerella

0

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha licitat un contracte de serveis per 2,7 milions per a la redacció del projecte de traçat i construcció de la millora de la connectivitat de l'Autovia A-23 amb l'Autovia V-23 i amb l'Autopista AP-7/A-7. L'anunci corresponent es publica hui en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El pressupost estimat per a l'execució de les obres ascendeix a 87 milions.

Actualment els ramals dels nusos que conformen la connexió de la A-23 amb la V-23 i l'AP-7/A-7 presenten una complexa geometria que penalitza sensiblement els moviments de connexió entre vies. Estes deficiències geomètriques es veuen agreujades pels importants trànsits que han de suportar estes carreteres, no sols el propi dels corredors viaris citats, sinó també l'aportat per en un entorn urbà i industrial en contínua expansió (Sagunt, Port de Sagunt, Parc Sagunt…).

L'objecte del contracte és desenvolupar el projecte de traçat i construcció de la millora de la connectivitat de l'autovia A-23 amb les autovies V-23 i AP-7/A-7; desenvolupant-se entre els punts quilomètrics (PP.KK) 0 i 3,5 de .l'A-23; i 471,5 i 475,5 de l'AP-7/A7.

Amb esta actuació, que pretén millorar la seguretat viària i funcionalitat d'aquestes connexions, es millorarà a més la connectivitat de l'entorn de Sagunt i Port de Sagunt amb la Xarxa d'Interés General de l'Estat, tant cap a l'interior i nord del país, a través de la A-23, com cap al mateix Corredor Mediterrani nord/sud integrat per la A-7 i l'AP-7.

Igualment, es resoldrà el problema de capacitat existent en el subtram de l'AP-7/A-7 que discorre entre l'A-23 i Sagunt nord. Este subtram s'integra en la circumval·lació de Sagunt, sent este l'únic tram del corredor mediterrani, juntament amb el By-pass de València del qual és prolongació, en el qual totes dues vies d'alta capacitat discorren solapades sense alternatives paral·leles.

Característiques tècniques de l'actuació

S'actuarà en els dos nusos (connexió A-23 amb V-23 i connexió A-23 amb AP-7/A-7), redissenyant la geometria dels seus ramals de manera que es milloren i prioritzen els moviments principals, desconnectant els secundaris; i en el tram inicial de la A-23, ampliant la seua plataforma amb els trenats necessaris en la zona de solape entre tots dos.

En el cas de la millora dels ramals de connexió amb l'AP-7/A-7, la seua prolongació cap al nord, convertint-los en directes, salvant per a això el pas sota el FFCC València-Terol i travessant el riu Palància, fa que els inicis dels carrils d'acceleració i desceleració queden pròxims a la zona de bifurcació/confluència de l'AP-7 amb l'A-7 al nord de Sagunt, per la qual cosa es considera necessari prolongar-los com a quart carril, addicional als tres existeixes en l'actualitat, fins a la zona de bifurcació.

D'esta manera s'actualitzarien els dos enllaços existents als estàndards geomètrics actuals millorant la seua seguretat viària i la seua funcionalitat.

Etiquetas
stats