Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Los whatsapps que guardaba Pradas como última bala implican de lleno a Mazón
La polarización revienta el espíritu de la Constitución en su 47º aniversario
OPINIÓN | 'Aquella gesta de TVE en Euskadi', por Rosa María Artal

El Saler i l'Albufera, o com els parcs naturals creen llocs de treball

Els nous operaris en la Devesa del Saler s'encarregaran de la cura del paratge i la informació sobre el terreny.

elDiariocv

Barquers, jardiners, educadors ambientals, peons, geògrafs, biòlegs i experts en turisme. Són alguns dels oficis que demanda la cura, manteniment, neteja i informació del parc natural de l'Albufera i el Saler. L'Ajuntament de València ha incorporat 55 operaris dins d'un pla anual per a aqueixes tasques, la dedicació dels quals serà de 37 hores i mitja setmanals.

Segons va explicar el regidor de Devesa-Albufera, Sergi Campillo, els operaris incorporats s'han organitzat en diverses brigades.

Manteniment de L'Albufera. Composta per un barquer encarregat i tres operaris barquers, realitzarà tasques de neteja de residus sòlids del llac i els canals i qualsevol mena de treball necessari en la vigilància o gestió del paratge aquàtic i els canals municipals.

Eliminació de risc d'incendis. La formen dos encarregats conductors i cinc operaris de treballs silvícoles que s'encarregaran del manteniment del carril bici i dels camins, eliminant el risc d'incendi.

Producció de planta. La brigada estarà formada per una encarregada conductora i sis persones operàries de jardineria i viver. Segons l'Ajuntament, “es dedicaran a produir planta autòctona de l'Albufera i la Devesa, el manteniment de viver i la recollida de llavors”.

Informació ambiental. El grup d'informació i interpretació ambiental tindrà dos encarregats i 14 oficials d'educació ambiental per a atendre els punts d'informació de Muntanyar de la Mona, Mirador de Pujol i Pouet de la Brava. Hi haurà un punt d'informació itinerant en els Pobles del Sud (Pinedo, Castellar, El Saler, El Palmar i El Perellonet). La informació s'oferirà en valencià i en castellà.

Neteja del bosc. La brigada de neteja de residus sòlids del bosc de la Devesa del Saler està integrada per quatre encarregats conductors i 11 peons.

Suport a la gestió. Dues persones procedents del grau universitari de Ciències Ambientals, dues de Geografia, una de Biologia i una de Turisme donaran suport durant un any a la gestió del Servei Devesa-Albufera de l'Ajuntament de València, tant pel que fa al paisatge vegetal com a l'ús públic i la comunicació.

El regidor Campillo assegura que “el compromís és ferm” i que l'Ajuntament continuarà treballant “per la conservació i millora d'aquest tresor mediambiental que és patrimoni de la ciutadania de València”.

Etiquetas
stats