eldiario.es

Menú

Dos vols setmanals a Romania per a l’“aeroport sense estrés” de Castelló

Es podrà volar des de l’aeròdrom de Castelló a Bucarest a partir del juny. Aquesta destinació se sumarà a Londres i Bristol (només a l’estiu), disponibles des del setembre

La instal·lació va començar a operar més de quatre anys després de la inauguració. El seu director el presenta com un aeroport “acollidor” i “sense estrés” perquè “no hi ha molta gent”

- PUBLICIDAD -
Blue Air ofrecerá vuelos a Bucarest desde junio de 2016

Blue Air oferirà vols a Bucarest des del juny del 2016

Els viatgers podran viatjar des de Castelló a Bucarest, i viceversa, els dimecres i els diumenges a partir del pròxim mes de juny. L’aerolínia encarregada d’operar els vols serà Blue Air, que oferirà 35.000 places l’any. La companyia aèria preveu que el trajecte siga un èxit, a causa de l’abundant comunitat romanesa que viu a la província de Castelló i que hi està “molt ben basada i assentada des de fa molt de temps”, segons va explicar el seu director a Espanya, Federico Llopis, en un acte de presentació celebrat dijous passat juntament amb els portaveus de l’empresa privada que gestiona l’aeroport, SNC Lavalin.

En el padró corresponent al 2014 publicat per l’INE, hi ha registrats 45.710 ciutadans d’aquesta nacionalitat. Segons Llopis, suposen el 10% de la població. El vol suposarà una reducció del viatge de dos dies que actualment dura en un autobús a tres hores i mitja de trajecte amb avió. “Hi viatjaran molt, si les tarifes són competitives”, va afirmar. Blue Air es converteix així en la segona companyia aèria que operarà de manera regular en l’Aeroport de Castelló. Se suma a Ryanair, que viatja a Londres des del mes de setembre, i també a Bristol, encara que aquesta última destinació té connexió només a l’estiu.

D’eina turística a substitut de l’autobús

Tanmateix, l’aspiració de Blue Air no es limita als passatgers romanesos que pretenguen viatjar entre el seu país d’origen i el seu lloc de residència. A més, intentarà captar turistes d’ambdues destinacions i passatgers que emprenguen viatges de negocis. La premsa present en l’acte va assenyalar la contradicció entre l’objectiu inicial amb què es va justificar la construcció de l’aeroport –que es va concebre com una eina per al turisme-, i el fet que finalment servisca perquè es desplacen les persones que ja viuen a la província. La resposta de Lavalin i de Blue Air va ser que es promocionarà la destinació turística de Castelló a Romania. En concret, es convidarà unes quantes agències de viatges i operadors turístics perquè visiten la província, i es farà una roda de premsa a l’aeroport d’Otopeni, a Bucarest, per a presentar la nova línia regular.

Federico Llopis va explicar que els vols a Bucarest des de Castelló estan planificats en dies alterns als que eixiran des de l’aeroport de València, que es mantindran. El president i director general de l’aeroport, Alain Russel, va afirmar que això no suposarà un problema perquè “no es tracta de competir, sinó de complementar” l’aeròdrom de la ciutat del Túria. La proximitat entre les dues instal·lacions –estan a una hora de distància– va ser una de les crítiques més grans que va rebre el projecte de l’aeròdrom castellonenc.

Un aeroport “acollidor”

La instal·lació es va inaugurar el 2011, poc abans de les eleccions autonòmiques, pel seu promotor principal, Carlos Fabra, llavors president de la Diputació de Castelló i del PP provincial i ara a la presó per corrupció. Des de llavors, van passar més de quatre anys fins que, al setembre, va eixir el primer vol regular de les seues pistes. En aquest temps, la Generalitat va adjudicar la concessió a SNC Lavalin el 2014. Aquesta empresa assumeix la gestió durant vint anys, en què rebrà 25 milions d’euros de l’Administració autonòmica, segons va informar Europa Press. La Generalitat començarà a rebre ingressos quan s’arribe a un trànsit d’1,2 milions de passatgers anuals.

Alain Russel va començar l’acte de presentació del dijous amb una presentació de la instal·lació. Va afirmar que és un “aeroport sense estrés” perquè és “còmode i no hi ha molta gent”. A més, és “fàcil d’arribar-hi”. No per tot això, va continuar, deixa de ser low cost, perquè, per exemple, “l’aparcament és gratuït”. “Els viatgers ens han dit que és bonic i net”, una cosa que, segons va lamentar, “no és comuna” a tots els aeròdroms del món. “És un aeroport acollidor”, va resumir.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha