Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Conselleria destina 1,8 milions d'euros perquè els centres desenvolupen projectes concrets d'innovació educativa

Alumnos de Primaria en un colegio valenciano.

elDiariocv

València —

0

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport ha publicat en el DOGV la convocatòria d’ajudes als centres docents sostinguts amb fons públics perquè desenvolupen projectes d’investigació i innovació educativa (PIIE) durant el pròxim curs, 2021-2022. Els centres educatius tindran fins al 24 de maig per a presentar les seues propostes.

L’objectiu d’aquestes ajudes és l’impuls de propostes educatives que promoguen la innovació pedagògica, transformacions curriculars i d’organització dels centres educatius, la implicació de les comunitats educatives i l’impacte en l’entorn social, així com el foment de projectes que, a més, puguen tindre en compte els Objectius de Desenvolupament Sostenible marcats en l’Agenda 2030.

Segons el conseller Vicent Marzà, “la innovació educativa és un eix d’actuació fonamental del nostre departament i per això incentivem els centres educatius a fer projectes cada curs. Destinem 1,8 milions d’euros per al curs que ve amb una novetat en la convocatòria: una nova modalitat de projecte d’innovació global que implique més professorat de cada centre educatiu per a afavorir el treball transversal i col·laboratiu”.

En aquest sentit, la nova modalitat de projectes d’innovació globals preveu la implicació d’almenys el 70 % del professorat de cada centre educatiu i la Conselleria destinarà a aquests nous PIIE globals 600.000 euros. Els 1,2 milions d’euros restants es destinen per a la resta de projectes d’innovació.

Els nous PIIE globals han de ser projectes que aposten pel canvi integral en el centre, desencadenen la transformació educativa, creen ocasions d’aprenentatge vital a través de canvis curriculars, estructurals, organitzatius o a través d’investigacions pedagògiques, que, a més, esdevenen font d’inspiració per a altres centres educatius, atés que mostren un impacte mesurable en l’entorn i contribueixen a la millora de la qualitat del sistema educatiu.

Paral·lelament, es mantenen les ajudes als PIIE específics d’acció, investigació i intervenció organitzativa o metodològica per part de grups de professors i professores, amb possibilitat de col·laboració amb altres entitats o agents de l’entorn. Aquests projectes, com en convocatòries anteriors, poden tindre una dimensió intercentres o quedar circumscrits a un centre concret, i el seu objectiu ha de ser promoure canvis metodològics durant el procés d’ensenyament que milloren considerablement els resultats d’aprenentatge i les bones pràctiques docents.

Altres canvis destacats són que es podrà presentar un projecte per centre educatiu i que tots els projectes tindran dos anys de duració. Per tant, com a mesura de transició, els projectes seleccionats en 2020 amb una duració de tres o més anys podran triar entre una d’aquestes dues opcions: acabar el projecte de tres anys o més en el curs 2021-2022, o donar per acabat el projecte i presentar-ne un de diferent per a dos anys en aquesta nova convocatòria.

Cal recordar que entre 2016 i 2020, el departament del conseller Vicent Marzà ha invertit més de 7,3 milions d’euros en projectes d’investigació i innovació educativa. Aquest esforç continuat ha permés arribar fins a 2.828 projectes de centres educatius amb l’objectiu de modernitzar i millorar les metodologies d’ensenyament. En l’actual curs s’estan realitzant 699 projectes d’innovació promoguts per 794 centres educatius.

Jornada l’11 de maig

La Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació presentarà totes les novetats d’aquesta convocatòria el pròxim 11 de maig en una jornada telemàtica a través del Canal GVA i Webex que arrancarà a les 17.30 hores.

En aquesta trobada virtual també es donarà a conéixer el Marc d’Innovació Educativa (MIE) que ha desenvolupat Educació de la Generalitat conjuntament amb la Universitat de València (UV), un document de treball obert que aspira a ser una invitació directa a la participació en el canvi educatiu i que es configura com un instrument o caixa d’eines per a suggerir iniciatives innovadores contextualitzades en escenaris educatius concrets.

Etiquetas
stats