Ford Almussafes i els sindicats acosten postures pel fet de rebaixar la companyia l’edat per a les prejubilacions fins a 53 anys
Acostament de postures entre la direcció de Ford a Almussafes i els sindicats UGT i Intersindical en la negociació per a la signatura d’un expedient de regulació d’ocupació (ERO) que suposarà una reducció de 1.144 empleats, un 18% de la plantilla.
La direcció de l’empresa va oferir dilluns un pla de prejubilacions a què podrien acollir-se treballadors a partir de 53 i 54 anys amb uns complements del 70% i 75% del salari i cotitzacions que van fins a 61 i 62 anys respectivament.
Encara que l’oferta va en la bona direcció, des d’UGT, sindicat majoritari, van considerar insuficients les condicions de les prejubilacions, ja que “s’allunyen massa d’una futura jubilació als 63 anys”.
Després del debat suscitat, segons l’organització sindical, “l’empresa ha manifestat la disposició de donar a conéixer en la reunió de dimarts la proposta d’acord final”. Des d’UGT han recordat també que, “si es considera imprescindible incloure part de la plantilla més jove, s’hauran d’oferir unes quantitats que realment incentiven prou”.
L’objectiu, segons han comentat fonts d’UGT, és “tindre en compte totes les alternatives possibles amb l’objectiu difícil d’aconseguir més de 1.000 adhesions voluntàries als diferents plans i evitar així qualsevol situació no volguda”.
Des d’Intersindical han coincidit que “la negociació està en un punt en què l’empresa ha d’augmentar la cotització en edat i el percentatge de salari”.
Les causes principals d’aquesta retallada són la menor càrrega de treball prevista pel fet de parar la fabricació el mes vinent d’abril dels models S-Max i Galaxy. D’aquesta manera, la factoria valenciana tan sols fabricarà el Kuga i el Transit, aquest últim model també amb data de caducitat (encara desconeguda), per la qual cosa tan sols es produirà en les instal·lacions valencianes el Kuga fins que comencen a fabricar-se els models elèctrics.
Encara que la planta d’Almussafes va ser l’escollida per a produir els vehicles elèctrics de Ford a Europa, una decisió que va assegurar la càrrega de treball en els pròxims anys, la companyia ha avançat més d’una vegada que la transformació de la producció suposarà redimensionar la plantilla, perquè es requerirà menys mà d’obra.
0