eldiario.es

9

El ‘lobby’ del transport crea una fundació per a torpedinar les millores en les línies de bus metropolitanes i de l’interior

La Fundació per al Desenvolupament de la Mobilitat de la Comunitat Valenciana ha presentat recursos contra les millores que exigeix la Conselleria per a connectar les poblacions valencianes

Aquesta entitat està integrada per empreses que en l’actualitat exploten diferents línies sota concessions caducades o prorrogades, entre les quals, el grup Vectalia

El nou mapa concessional de transport a què s’oposen les empreses preveu connexions a la carta per a localitats menudes, arribar a tots els municipis i renovar la flota de busos

Un autobús metropolitano por València

Un autobús metropolità per València. JESÚS CÍSCAR

“Cal afegir que els patrons de la fundació recurrent són, íntegrament, empreses concessionàries de serveis públics que actualment exploten serveis sota concessions caducades i prorrogades, per la qual cosa es pot presumir que són titulars d’un evident interés crematístic particular en el manteniment de la situació actual, alhora que a promoure totes les actuacions que siguen possibles amb la finalitat d’evitar o dificultar el procés que puga culminar amb el fet que qualsevol altre operador del sector puga arribar a pugnar en un pròxim futur amb ells en la futura prestació del servei”.

Així de contundent es va mostrar la Conselleria d’Obres Públiques davant un dels recursos de reposició que va plantejar la Fundació per al Desenvolupament de la Mobilitat de la Comunitat Valenciana el mes d’abril passat, poc abans de les eleccions autonòmiques passades, contra les noves condicions exigides per a línies d’autobús plantejades pel departament que dirigia l’exconsellera María José Salvador, en el marc del nou mapa concessional de transport que va presentar al novembre del 2017.

En concret, la Fundació esmentada, integrada entre altres firmes per empreses del grup Vectalia, va presentar un recurs per a sol·licitar la revocació i la suspensió cautelar del projecte de servei públic de transport CV-103 València Metropolitana Nord-Oest.

L’entitat entén entre altres coses que l’aprovació d’aquest servei causaria un greu perjudici impossible o difícil de reparar davant la falta de garantia real d’equilibri econòmic del contracte, és a dir, que no es garanteix que l’empresa haja d’obtindre una rendibilitat per prestar-lo.

En la seua resposta, la Conselleria deixa entreveure que la Fundació s’ha creat específicament per les actuals empreses concessionàries per torpedinar les millores previstes en el servei.

“Resulta indicatiu d’aquest ànim, que sembla guiar les actuacions de les empreses afectades, l’actuació duta a terme per la recurrent en la línia d’interposar sistemàticament recursos administratius o contenciosos administratius davant de tots i cadascun dels projectes definitius de servei públic de transport regular de viatgers a la Comunitat Valenciana, com es posa de manifest a la vista dels acords adoptats pel patronat de la Fundació, hagueren sigut ja aprovats aquests projectes o encara no com en aquest cas”, ressalta la Conselleria.

Així, el departament va rebutjar aquesta al·legació pel fet de considerar que la viabilitat del servei queda garantida pel cobrament de les tarifes i de les compensacions establides en cas de ser deficitari i que en qualsevol cas ha de prevaldre l’interés general de proporcionar el millor servei davant dels interessos particulars.

Fonts de la Conselleria, actualment denominada de Mobilitat i sota la direcció del socialista Arcadi España, han informat que les diferents empreses han presentat una trentena de recursos contenciosos contra les diferents projectes de servei que fins hui han evitat que cap d’aquests s’haja posat en marxa, malgrat la seua importància per a la connectivitat de multitud de poblacions, algunes de les quals de l’interior que manquen de qualsevol altra oferta de transport públic.

Entre les millores previstes en el nou mapa concessional de transport a què s’oposen les empreses, es preveu connexions a la carta per a localitats menudes d’interior, garantir l’arribada a tots els municipis de la Comunitat Valenciana i renovar la flota de busos.

El nou model, a més, té com a objectiu facilitar la unió i la integració dels serveis regulars de transport amb el transport escolar per a guanyar en eficiència.

El conseller ha obert un diàleg amb les empreses, tal com va reconéixer en una entrevista recent a eldiario.es: “La Secretaria Autonòmica de la Conselleria està parlant amb els operadors per tractar de rebaixar aquesta conflictivitat i portar com més prompte millor la licitació d’aquests projectes que són fonamentals per a acabar de vertebrar i per a un transport més sostenible”, va comentar.

Muy Bien, has hecho Like

¿Qué tipo de error has visto?
¿La sugerencia que quieres realizar no está entre estas opciones? Puedes realizar otro tipo de consultas en eldiario.es responde.
Error ortográfico o gramatical Dato erróneo

¡Muchas gracias por tu ayuda!
El equipo de redacción de eldiario.es revisará el texto teniendo en cuenta tu reporte.

Comentar

Enviar comentario

Comentar

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha