Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

FGV caça 14.670 viatgers sense bitllet en les línies del metro i del tramvia de València

Carlos Navarro Castelló

“Ens posem amb els agents de seguretat i amb la Policia Autonòmica als dos caps de l’andana i sol·licitem el bitllet a tots els que ixen del tramvia i també als viatgers que hi van dins; alguns ja els coneixem, perquè els hem pillat més d’una vegada viatjant sense bitllet”.

Així ha explicat un dels interventors de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) la seua manera d’actuar per a aconseguir controlar aquells viatgers que es colen sense pagar el bitllet corresponent.

“Alguns són menors d’edat i, quan passa això, la policia se’n fa càrrec i o bé els porten al col·legi si és en hores de classe o a la comissaria, on avisen els pares perquè se’n facen càrrec”, ha afegit aquest interventor a eldiariocv.es, que ha observat in situ un d’aquests controls.

Metrovalencia va tancar l’any passat l’exercici amb un índex de frau del 2,2%. Aquest percentatge representa la mitjana dels viatgers que accedeixen sense bitllet a la xarxa d’FGV a València i la seua àrea metropolitana.

Fonts de l’empresa pública han explicat a eldiariocv.es que aquesta dada resulta del nombre de controls que es duen a terme de manera periòdica als viatgers del metro i del tramvia, que el 2016 van ascendir a 62,3 milions, un 3,2% més que el 2015.

Així, les mateixes fonts han informat que, el 2016, els diferents controls duts a terme per agents d’FGV van permetre sol·licitar el títol de transport a un total de 198.941 usuaris.

Aquest tipus d’intervencions planificades se sumen a les que fa el personal de l’empresa de manera habitual en les diferents estacions i trens de Metrovalencia.

El 2015, es va arribar a un índex de frau del 2,4%, mentre que en els controls es van fer 195.104 intervencions.

Els controls efectuats assenyalen que el frau és més elevat en les línies de superfície, com el tramvia o les línies 1 i 2.

En aquestes línies l’índex de frau supera el 3%, mentre que en les línies amb més part de recorregut en subterrani, com la 3, 5, 7 i 9, és inferior a l’1%.

Com a resultat d’aquestes comprovacions, el 2016 es van imposar un total de 14.670 sancions, de les quals 8.254 corresponen a multes de 50 euros, que tenen un descompte del 60% sobre l’import total de la quantitat a pagar, sempre que efectuen el pagament en el termini de 15 dies.

La resta de les sancions imposades, 6.413, corresponen a suplements emesos de 10 o 20 euros, que els paga a l’instant el viatger.

Les sancions imposades per FGV han permés recaptar 117.190 euros el 2016, quantitat a què cal sumar les multes pendents de cobrament o que estan en procés judicial. En el cas de no fer efectiu el pagament en el temps establit, FGV presenta la denúncia corresponent per estafa.

Les penes imposades consisteixen, habitualment, en el pagament d’una indemnització, i també a les multes pertinents d’acord amb el codi penal. En algun supòsit s’ha establit prohibició d’accés als trens de la mateixa entitat, segons han assegurat des d’FGV.

Mesures contra el frau

Les mesures contra el frau de Metrovalencia comprenen diferents accions organitzatives i tècniques, com la promoció de targetes mensuals i títols de llarga durada, mitjançant tarifes de baix cost i concertades, especialment a través de convenis amb entitats públiques i associacions; així com l’increment de la disponibilitat d’expenedores automàtiques de títols de viatge en les estacions i de les cancel·ladores en baixadors.

En els últims anys s’ha incrementat el servei d’intervenció en línies tramviàries i de metro en exterior, vinculat a objectius concrets, gestionat directament per les línies del metro i del tramvia.

A més, membres de la Policia de la Generalitat acompanyen de manera habitual els agents d’FGV que duen a terme controls per a detectar persones que viatgen sense bitllet.

Etiquetas
stats