Així avancen les obres del canal d’accés de València, que ja han entrat a l’estació Joaquín Sorolla
El mes de febrer passat van arrancar les obres del canal d’accés ferroviari de València que permetran el soterrament de les vies que actualment ixen els barris del sud des de la V-30 fins a les estacions del Nord i de Joaquín Sorolla.
El projecte ferroviari inclou l’ampliació d’aquesta última l’estació i del seu aparcament, així com l’enderrocament del pont de Giorgeta, en unes faenes que tenen un termini de duració de 60 mesos i un pressupost de 443,3 milions d’euros.
Segons el projecte, les obres estan dividides en nou fases. En concret, l’actuació s’inicia en els túnels ja executats del Nuc Sud, a l’altura de l’avinguda de Fernando Abril Martorell, i es prolonguen fins a Giorgeta per connectar amb l’estació actual de Joaquín Sorolla i València Nord.
Fonts de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han informat elDiario.es que al març es va iniciar la demolició de les lloses en la zona del traçat del desviament ferroviari: “S’ha fet la demolició de murs de maçoneria i rajola en diversos punts, d’un calaix multicel·lular de 40 metres de longitud aproximadament i la nau Farinera. A més de lloses, massissos de catenària i altres elements, s’han fet desbrossaments i s’ha retirat un tancament metàl·lic en la zona de l’accés provisional a l’obra”.
A més, el mes de juny s’han desenvolupat faenes de preparació de la plataforma de treball per a l’execució de murs pantalla sota el pont de la Ronda Sud.
Quant a l’execució de murs pantalla, el mes de maig es van iniciar les faenes construint els murets guia per a pantalles de 0,8 metres d’amplària, 1 metre de profunditat i 30 centímetres de grossària: “Fins a l’11 de juliol s’han materialitzat 89 metres de murs pantalla amb una profunditat entre 21,9 i 23,5 metres, cosa que suposa una superfície de 2.038 metres quadrats i per a les quals s’han utilitzat 228.008 quilos d’acer. En total, es construiran més de 8.000 metres de pantalles”.
Ampliació de l’estació Joaquín Sorolla
Fonts d’Adif han comentat que el 26 d’abril passat es van iniciar les obres en l’Estació Joaquín Sorolla, concretament per a la nova planta d’oficines. Des de maig, estan fent-se faenes d’anàlisi de la distribució del nou edifici de serveis al client i nou edifici comercial exterior.
En la nova planta d’oficines s’han fet faenes de demolicions i perforacions, la col·locació de perns i plaques metàl·liques d’ancoratge, el muntatge de pilars metàl·lics i apilament i el muntatge posterior d’estructures (bigues, creueres i corretges metàl·liques, entre altres). També faenes de control de qualitat: revisió de soldadures, parells de collament de caragols i repàs general.
Quant a les faenes de la urbanització i el viari exterior, s’ha fet tala i trasplantament de cinc arbres, amb vigilància arqueològica i desbrossament, amb vigilància arqueològica, de la futura campa d’obra situada al carrer de Bailén, davant de l’estació. Així mateix, s’ha fet la reposició de la canalització del gas i s’ha començat el desviament de la canalització de Telefónica.
Amb un pressupost de 33 milions d’euros, s’ha projectat l’ampliació del recinte amb l’objectiu de donar cabuda al previsible augment dels trànsits ferroviaris a conseqüència de l’avanç del Corredor Mediterrani i de la liberalització del transport ferroviari que ha donat entrada a operadors privats, fins que l’anhelada estació subterrània que substituirà la de Joaquín Sorolla i a la del Nord siga una realitat.
Així doncs, s’adequaran les andanes de les vies 1 a 8 actuals per adaptar-los a la nova configuració de vies i muntar noves andanes per a les vies de nova implantació. L’edifici de viatgers s’ampliarà amb un nou vestíbul i se’l dotarà d’accés a les noves andanes.
Quant a l’aparcament, s’ampliarà l’actual capacitat amb unes 300 places més i es faran noves faenes d’urbanització i d’accessos al voltant de l’estació.
0