La Policia investiga si el conductor que va atropellar mortalment una nena de tres anys a Palma va patir una indisposició
LLEGIR EN CASTELLÀ
La Unitat de Vehicles Accidentats (UVAC) de la Policia Local de Palma continua investigant les circumstàncies que envolten l'atropellament mortal produït aquest diumenge a la capital balear, en què va morir una nena de tres anys. Les primeres indagacions apunten que el conductor del cotxe implicat hauria patit una indisposició que li va fer perdre el control del mateix. L'incident va provocar que el vehicle envaís la vorera, envestint la menor, la seva mare i la seva àvia. Aquestes darreres van patir ferides de diferent consideració, però la petita va morir a l'acte.
Els agents es troben recopilant testimonis i treballant en la reconstrucció detallada dels moments previs al sinistre. A més, els investigadors estan a l'espera de rebre els informes i valoracions dels professionals sanitaris que van atendre l'home, qui viatjava al turisme juntament amb la seva parella i els seus dos fills. Encara que va resultar il·lès, el conductor, de 51 anys, va ser traslladat a l'Hospital Son Llàtzer per valorar el seu estat i determinar si s'hauria desmaiat al volant.
En paral·lel, els investigadors estan analitzant les dades registrades per l'Event Data Recorder (EDR) del vehicle, un dispositiu similar a la caixa negra dels avions que permet conèixer paràmetres clau com la velocitat, les maniobres de frenada i altres dades rellevants immediatament abans i després de l'impacte.
En concret, el succés va tenir lloc passades les 12.00 hores al barri de Coll d'en Rabassa, a la confluència del carrer Bailén amb el de Can Caimari, davant d'una coneguda carnisseria i al costat del camp de futbol de la barriada.
En un moment donat, l'home que conduïa el turisme es va desviar de la calçada i va acabar envaint la vorera, envestint la menor, la seva mare -que va resultar ferida de gravetat- i la seva àvia -en estat lleu-. Ambdues dones van rebre a més atenció psicològica per part dels serveis d'emergència del 112 desplaçats al lloc.
La progenitora de la nena va ser ingressada a l'Hospital Universitari Son Espases, on podria rebre l'alta hospitalària aquest mateix dilluns, segons informa Europa Press.
Per altra banda, la Policia Local, que inicialment va informar de manera errònia que la menor tenia set anys, ha aclarit que, un cop verificada la documentació oficial, la nena havia complert tres el passat mes de novembre. El cos municipal ha remès un comunicat en què ha lamentat l'error i ha demanat disculpes a la família, als mitjans de comunicació i a la ciutadania per les possibles confusions causades.
0