Una escola catòlica concertada incorpora el professor apartat per les teràpies de conversió sexual a persones LGTBI
LLEGIR EN CASTELLÀ
Federico M. V., apartat de la docència fa dos anys en un centre educatiu d’Alaquàs per les seues polèmiques teràpies de conversió sexual a persones LGTBI, s’ha reincorporat aquest curs al col·legi Mantellate de València com a professor de primera llengua estrangera, segons ha pogut saber elDiario.es. El professor disposa d’un correu electrònic corporatiu del centre, encara que no ha contestat ni els correus electrònics ni les telefonades d’aquesta redacció.
El centre al qual s’ha reincorporat, situat al barri de Marxalenes de València i vinculat a la congregació italiana de les Germanes Mantellate Serventes de Maria, depén de la mateixa empresa que gestiona el col·legi Madre Josefa Campos d’Alaquàs, del qual va ser apartat una vegada destapades les teràpies de conversió sexual a alumnes menors d’edat.
Es tracta del docent que va presidir durant quasi dues dècades l’Asociación Católica de Maestros de València i va dirigir el Centro de Orientación Familiar ‘Mater Misericordiae’, un organisme del qual l’Arquebisbat de València va acabar desvinculant-se després que es destapara que s’havia dedicat a teràpies prohibides per la llei autonòmica.
Federico M. V. va reconéixer davant un periodista de La Sexta que realitzava teràpies de conversió sexual a persones LGTBI. L’home va continuar cobrant una nòmina del centre anterior en el qual estava destinat, segons va denunciar Compromís.
El Mantellate imparteix des del segon cicle d’infantil fins a quart d’educació secundària. L’empresa de la qual depén el col·legi de Marxalenes, denominada Gestión de Centros Católicos de Enseñanza SL, tampoc ha contestat les telefonades ni els correus electrònics d’aquest diari. Per la seua banda, el centre concertat, contactat a través de la xarxa d’Escuelas Católicas de la Comunidad Valenciana de la qual forma part, ha declinat oferir la seua versió.
7,3 milions d’euros de la Conselleria d’Educació
Gestión de Centros Católicos de Enseñanza SL compta amb altres dos col·legis, a Borriana i a Gandia. Manuel Ortiz Millán figura com a administrador únic de la firma i posseeix el 48% de les participacions, segons les dades que consten en el Registre Mercantil. Es tracta del mateix percentatge que ostenta Juan José de Torres Navarro.
D’altra banda, Luis Centeno Caballero —director de l’àrea jurídica de la Fundación Educación Católica i secretari general adjunt de l’entitat Escuelas Católicas— posseeix una participació minoritària del 4%, segons els últims comptes anuals depositats davant el Registre Mercantil, corresponents a l’exercici 2024.
Amb unes pèrdues de quasi 46.000 euros declarades en l’últim exercici disponible, l’empresa ha rebut 7,3 milions d’euros de la Conselleria d’Educació, fonamentalment pel concert educatiu, segons indica el balanç anual de la firma.
Per la seua banda, el departament autonòmic d’Educació, durant el mandat de l’aleshores conseller José Antonio Rovira, va recórrer a la inspecció educativa i va posar l’assumpte en mans de la Fiscalia, igual que Compromís, una formació molt crítica amb l’Arquebisbat de València per la seua vinculació amb les entitats dedicades a les teràpies de conversió.
La Conselleria, actualment dirigida per Carmen Ortí, no ha contestat les preguntes d’aquest diari sobre l’evolució del procediment de la inspecció educativa.
0