Ford Almussafes acorda amb UGT 15 dies més d’acomiadaments temporals entre els seus 5.800 empleats fins al 29 de juliol
La direcció de Ford de la planta d’Almussafes va reunir dijous la comissió de seguiment de l’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) amb l’objectiu de prorrogar el calendari de dies afectats per les aturades acordat el mes de març passat.
En aquell moment es va pactar un ERTO de 15 dies que es distribueixen fins al 30 de juny i que és aplicable tant en fabricació com en motors, per la qual cosa afecta la gairebé tots els 5.800 empleats de la factoria.
Com va informar elDiario.es, els motius de l’ERTO van ser principalment la falta de microxips i de matèries primeres que han deixat de fabricar-se per l’alt preu de l’energia a conseqüència de la invasió de Rússia sobre Ucraïna.
Després de la reunió, fonts d’UGT, sindicat majoritari, van informar de l’acord aconseguit en solitari amb la direcció per a prorrogar l’ERTO durant un màxim de 15 dies fins al 29 de juliol amb la mateixa afecció de personal i les mateixes condicions. En concret, queda cobert un 80% del sou dels empleats i es mantenen el 100% dels complements, és a dir, pagues extra i vacances.
En concret, en la planta de fabricació de vehicles les aturades es produiran els dies 13, 17, 20 i 27 de juny i els dies 1, 4 7, 8, 22 i 25 de juliol. En muntatge de motors, es mantenen els dies de l’ERTO original traslladant el 3 i 6 de juny al 29 i 30 i la pròrroga afectarà els dies 1, 4, 8, 21, 22, 25, 26 i 29. En motors mecanitzats s’estén l’ampliació als dies 5, 11, 12, 18, 19, 25 i 26 de juny i als dies 2, 3, 9, 10, 16, 17, 23 i 24 de juliol.
Per part seua, Intersindical va informar que durant la reunió va sol·licitar que en les futures modificacions es respecte la conciliació familiar de la plantilla i que, per tant, avisaren amb més temps.
“En el passat, el nostre sindicat va signar ERTO amb el 100% del salari, i el compromís que en cas de perdre l’ocupació, l’empresa complementara econòmicament l’atur. No obstant això, amb aquesta pròrroga de l’ERTO, la plantilla continuarà patint pèrdues econòmiques, a més del consum de les prestacions de desocupació”, van lamentar.
La multinacional està sumida en un procés de transició cap a l’electrificació de vehicles que ha generat una enorme incertesa entre els seus empleats.
La factoria de Ford a Almussafes es juga el futur aquest mes de juny, en què la companyia ha de decidir l’estratègia que seguirà a Europa per abordar la transició de la mobilitat motoritzada a la mobilitat elèctrica.
En concret, la multinacional ha de decidir entre la planta valenciana d’Almussafes i la de Saarlouis (Alemanya) per adjudicar la fabricació dels seus dos models elèctrics, cosa que asseguraria la viabilitat a llarg termini de la fàbrica seleccionada.
La companyia va descartar el tancament de qualsevol de les dues independentment de la que es trie finalment per fabricar vehicles elèctrics, però al mateix temps va advertir que hi haurà retallades de plantilla.
Per aquest motiu el 5 de maig passat es va a va dur a terme “un dia d’acció europeu en Ford”. Amb això, es pretenia conscienciar el conjunt de la plantilla europea des del CEEF, (Comité d’Empresa Europeu de Ford), de la situació tan delicada per la qual pot passar l’ocupació en tots els països que conformen Ford Europa.
Segons una nota remesa als 5.800 empleats de la planta valenciana, els representants del CEEF dels diferents països són conscients que una vegada s’inicie la transformació cap a l’electrificació, “es generarà un excedent de personal elevat en tota Ford Europa, i així ho va asseverar en un comunicat el president Stuart Rowley”, per la qual cosa van decidir dur a terme accions simultànies
0