El Tribunal de Comptes investiga el partit de l’alcaldessa de Vinaròs per ús indegut de fons públics en campanya
LLEGIR EN CASTELLÀ
“S’han detectat aportacions del partit (Partit de Vinaròs Independent-PVI), per 3.100 euros, fetes en el compte electoral per part del grup en l’Ajuntament de Vinaròs”. Això es recull en una resolució del Tribunal de Comptes que afecta la formació de l’actual alcaldessa de la localitat del Baix Maestrat, María Dolores Miralles, que afig: “D’acord amb l’article 126.3 de la Loreg en relació amb l’article 2. U e) de la Lofpp, ”aquests fons haurien de provindre d’un compte bancari titularitat del partit polític i no del grup directament al compte electoral“.
El 30 de juliol passat, Miralles firmava un decret d’alcaldia per mitjà del qual l’alcaldessa delegava el primer tinent d’alcalde, Juan Amat Sesé (Partit Popular), per a la representació municipal davant el Tribunal de Comptes, que investiga aquestes preteses irregularitats en el finançament del PVI. La investigació s’ha conegut després que s’haja publicat la resolució de l’alcaldessa.
En la delegació, publicada en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló i en el tauler d’edictes de la seu electrònica municipal, es confereix expressament a Amat “la facultat de dirigir, impulsar i gestionar l’expedient dictant els decrets corresponents per al nomenament i la personació d’advocats, així com per a entaular els recursos i les accions pertinents en nom, representació i en favor de l’Ajuntament de Vinaròs”.
Aquesta infracció, per un possible ús indegut dels fons institucionals en favor d’un partit polític, pot deixar la formació de Miralles sense la possibilitat de rebre cap subvenció pública. A més, la delegació de la gestió de la tramitació de l’expedient del Tribunal de Comptes en un company de l’equip de govern municipal podria constituir un conflicte d’interessos, ja que el Partit de Vinaròs Independent comparteix executiu local amb el PP i Vox.
Miralles, alcaldessa per una moció de censura
El gener del 2024, a penes mig any després de la constitució dels ajuntaments sorgits arran de les eleccions del 28 de maig de 2023, María Dolores Miralles, candidata del Partit de Vinaròs Independent, accedia a l’alcaldia d’aquesta localitat del Baix Maestrat després que prosperara una moció impulsada juntament amb el Partit Popular i Vox per a arrabassar la vara de comandament al PSPV, la formació més votada en els comicis anteriors.
0