eldiario.es

9

Adif invertirà 6,5 milions d'euros per a millorar l'Estació de Nord de València

L'empresa pública de l'Estat rehabilitarà la coberta central i les laterals, a més de reparar façanes i marquesines

L'estació de València Nord compleix 100 anys de la seua posada en servei aquest dimarts, 8 d'agost

La estación del Norte, en Valencia

L'estació del Nord, a Valencia Jesús Císcar

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) invertirà 6,5 milions d'euros en obres de millora en l'edifici de viatgers de l'Estació del Nord de València que inclouen treballs en façanes, marquesines i cobertes dels cossos central i laterals de l'edifici. Està previst que la licitació de les obres es produïsca en 2018.

Fonts d'Adif han explicat que les millores responen al seu compromís de mantenir "en òptim estat de conservació" el conjunt històric de l'estació.

En aquest sentit i, mancant redactar i desenvolupar detalladament el projecte, els treballs més importants que es portaran són la rehabilitació de la coberta central i dels cossos laterals de l'edifici i la millora d'evacuació d'aigües pluvials i canalitzacions.

Així mateix, es realitzarà un tractament de les façanes frontals i laterals, il·luminació i climatització i s'adequaràn i repararàn les marquesines en les andanes adjacents al cos central.

L'estació de València Nord compleix 100 anys de la seua posada en servei aquest dimarts, 8 d'agost.

Per açò, al llarg del present exercici, Adif ha programat un ampli repertori d'activitats commemoratives, compost per concerts de música clàssica i tradicional valenciana, exposicions d'indumentària regional, mostres de fotografia i modelisme ferroviari o demostracions de diferents modalitats de ball, entre unes altres.

Porta d'entrada de la ciutat

L'edifici de l'Estació del Nord és obra de l'arquitecte valencià Demetrio Ribes (1875-1921) i suposa una síntesi de diferents corrents arquitectònics, entre les quals cal ressenyar regionalisme, eclecticisme i modernisme.

Influenciat pel modernisme i l'obra d'Otto Wagner, representant del secessionisme vienés, Ribes va dissenyar en 1906 l'actual estació de València per a la Companyia dels Camins de Ferro del Nord. La seua construcció es va perllongar durant més de 8 anys (1909-1917).

L'edifici, on s'utilitzaren diferents tècniques artístiques i decoratives, va ser inaugurat el 8 d'agost de 1917.

Està compost per un gran cos central rematat per dues torrasses en les cantonades i dos cossos laterals que sustenten una volta central de més de 200 metres de longitud. Destaquen els conjunts ornamentals amb decoració tradicional valenciana en ceràmica, com el que es troba en la Sala dels Mosaics.

El vestíbul principal conserva en fusta les bigues, sòcols i taquilles de venda de bitllets, segons el disseny original i el pati exterior està delimitat per un mur de trencadís amb un clos, fanals i altres elements decoratius en ferro.

Dins de l'arquitectura ferroviària, Demetrio Ribes va ser el creador d'edificis tan significatius com l'estació de Príncipe Pío de Madrid i la del Nord de Barcelona.

D'aquesta manera, l'estació combina l'atractiu estètic d'un edifici modernista amb la necessària funcionalitat derivada de la seua missió ferroviària. A més, constitueix un dels edificis més representatius i visitats de la ciutat i va ser declarada monument històric artístic en 1983.

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) invertirà 6,5 milions d'euros en obres de millora en l'edifici de viatgers de l'Estació del Nord de València que inclouen treballs en façanes, marquesines i cobertes dels cossos central i laterals de l'edifici. Està previst que la licitació de les obres es produïsca en 2018.

Fonts d'Adif han explicat que les millores responen al seu compromís de mantenir "en òptim estat de conservació" el conjunt històric de l'estació.

En aquest sentit i, mancant redactar i desenvolupar detalladament el projecte, els treballs més importants que es portaran són la rehabilitació de la coberta central i dels cossos laterals de l'edifici i la millora d'evacuació d'aigües pluvials i canalitzacions.

Així mateix, es realitzarà un tractament de les façanes frontals i laterals, il·luminació i climatització i s'adequaràn i repararàn les marquesines en les andanes adjacents al cos central.

L'estació de València Nord compleix 100 anys de la seua posada en servei aquest dimarts, 8 d'agost.

Per açò, al llarg del present exercici, Adif ha programat un ampli repertori d'activitats commemoratives, compost per concerts de música clàssica i tradicional valenciana, exposicions d'indumentària regional, mostres de fotografia i modelisme ferroviari o demostracions de diferents modalitats de ball, entre unes altres.

Porta d'entrada de la ciutat

L'edifici de l'Estació del Nord és obra de l'arquitecte valencià Demetrio Ribes (1875-1921) i suposa una síntesi de diferents corrents arquitectònics, entre les quals cal ressenyar regionalisme, eclecticisme i modernisme.

Influenciat pel modernisme i l'obra d'Otto Wagner, representant del secessionisme vienés, Ribes va dissenyar en 1906 l'actual estació de València per a la Companyia dels Camins de Ferro del Nord. La seua construcció es va perllongar durant més de 8 anys (1909-1917).

L'edifici, on s'utilitzaren diferents tècniques artístiques i decoratives, va ser inaugurat el 8 d'agost de 1917.

Està compost per un gran cos central rematat per dues torrasses en les cantonades i dos cossos laterals que sustenten una volta central de més de 200 metres de longitud. Destaquen els conjunts ornamentals amb decoració tradicional valenciana en ceràmica, com el que es troba en la Sala dels Mosaics.

El vestíbul principal conserva en fusta les bigues, sòcols i taquilles de venda de bitllets, segons el disseny original i el pati exterior està delimitat per un mur de trencadís amb un clos, fanals i altres elements decoratius en ferro.

Dins de l'arquitectura ferroviària, Demetrio Ribes va ser el creador d'edificis tan significatius com l'estació de Príncipe Pío de Madrid i la del Nord de Barcelona.

D'aquesta manera, l'estació combina l'atractiu estètic d'un edifici modernista amb la necessària funcionalitat derivada de la seua missió ferroviària. A més, constitueix un dels edificis més representatius i visitats de la ciutat i va ser declarada monument històric artístic en 1983.

Muy Bien, has hecho Like

¿Qué tipo de error has visto?
¿La sugerencia que quieres realizar no está entre estas opciones? Puedes realizar otro tipo de consultas en eldiario.es responde.
Error ortográfico o gramatical Dato erróneo

¡Muchas gracias por tu ayuda!
El equipo de redacción de eldiario.es revisará el texto teniendo en cuenta tu reporte.

Comentar

Enviar comentario

Comentar

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha