eldiario.es

9

La Fiscalia prorroga la investigació per sobrecostos de 14 milions en la compra de trens d’FGV en l’etapa del PP

El fiscal amplia sis mesos el termini per a analitzar la informació facilitada per l’empresa pública i decidir si remet el cas al jutjat o si presenta una denúncia

Una investigació interna encarregada per la direcció actual de l’entitat va revelar un seguit d’irregularitats entre els anys 2000 i 2007 en els quals va governar el PP

Viajeros esperando un convoy de Metrovalencia

Viatgers esperant un comboi de Metrovalencia

La Fiscalia de València ha prorrogat sis mesos més les diligències d’investigació obertes arran d’haver rebut al juny de l’any passat tota la documentació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) relativa als presumptes sobrecostos de 14 milions d’euros en la compra de trens entre els anys 2000 i 2007, amb el PP al capdavant del Consell.

Així ho han confirmat fonts del ministeri públic a eldiario.es, que han afegit que aquest és el termini estipulat legalment quan se sol·licita prolongar una investigació i que en principi no està previst sol·licitar una altra pròrroga, per la qual cosa, acabats aquests sis mesos addicionals, el fiscal haurà de decidir si arxiva el cas, si el remet al jutjat o si presenta una denúncia.

Fonts d’FGV han comentat sobre aquest tema que des de la Fiscalia no s’ha sol·licitat més documentació sobre els expedients investigats.

El consell d’administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va acordar el 28 de maig passat traslladar simultàniament a Fiscalia i a la Intervenció General de la Generalitat l’auditoria encarregada per aquest òrgan i en la qual es posen de manifest presumptes irregularitats en l’adquisició de trens i subministraments en sis expedients corresponents a l’etapa del PP què Marisa Gracia va ser gerent de l’empresa.

Com va informar aquest diari, l’informe destaca l’aparició de sobrecostos sense estar degudament justificats per un valor aproximat de 14 milions d’euros entre els anys 2000 i 2007.

A més, la direcció de l’empresa no va aplicar a les adjudicatàries penalitzacions per valor de 1,3 milions d’euros pels retards en el lliurament de trens, els terminis dels quals en molts casos van ser modificats.

El document qüestiona també la compra l’any 2007 de 42 trens (22 de quatre vagons, més 20 cotxes remolcs intermedis) per un valor de 186 milions d’euros, ja que l’objecte del contracte de la compra dels trens era cobrir la prolongació de la línia 1, tot i que aquesta prolongació ni tan sols s’havia licitat.

El projecte esmentat es va presentar a les poques setmanes de l’accident del metro que va deixar 43 morts i 47 ferits i consistia a eliminar la revolta de l’accident (entre plaça d’Espanya i Jesús) mitjançant la prolongació de la línia 1 des de la plaça d’Espanya fins a la Fe nova. Una actuació que no solament no s’havia licitat en el moment de la compra dels trens, sinó que no va arribar mai a executar-se.

Muy Bien, has hecho Like

¿Qué tipo de error has visto?
¿La sugerencia que quieres realizar no está entre estas opciones? Puedes realizar otro tipo de consultas en eldiario.es responde.
Error ortográfico o gramatical Dato erróneo

¡Muchas gracias por tu ayuda!
El equipo de redacción de eldiario.es revisará el texto teniendo en cuenta tu reporte.

Comentar

Enviar comentario

Comentar

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha