Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Campanya del Govern per promoure el comerç de proximitat

Fragment de l'espot 'El comerç t'espera'

Anar a comprar no és només anar a comprar. És passejar sense rumb pels carrers de pobles i ciutats, gaudir del sol a la cara, parlar amb el botiguer que sempre recorda el teu nom, enamorar-se perdudament d’un vestit en un aparador i entrar a emprovar-se’l, remenar, buscar, trobar. Sota el lema El comerç t’espera, la Generalitat de Catalunya ha engegat una nova campanya institucional per promoure el comerç urbà i de proximitat, que realça els valors de l’experiència de compra tradicional. 

El comerç electrònic es va disparar arran de la pandèmia de la COVID i des d’aquell moment moltes persones opten per comprar amb comoditat fent un sol clic a l’ordinador sense sortir de casa. Per dinamitzar el comerç urbà i de proximitat, ara que s’apropen les festes nadalenques, la Direcció General de Comerç, i el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), adscrits al Departament d’Empresa i Treball, impulsen aquesta campanya protagonitzada per persones que es diverteixen comprant pels carrers i establiments de la ciutat. 

La campanya s’articula a través de diferents formats i suports de comunicació tant gràfics, audiovisuals, com digitals, i estarà present a la televisió, a la premsa escrita, a ràdio, a mitjans digitals i exteriors. 

15 milions d'euros per a la transformació digital 

A més, per tal d’impulsar i modernitzar el sector comercial, el departament d’Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda, ha concedit subvencions de 15 milions d’euros provinents dels fons europeus Next Generation, per a la transformació digital. Els destinataris han estat persones autònomes, petites i mitjanes empreses titulars d’un establiment de comerç al detall i entitats associatives de comerç i associacions de mercats municipals sedentaris i no sedentaris. 

Un 85% dels ajuts s’han concedit directament a empreses del sector i la resta, el 10%, a entitats i associacions comercials. Cada beneficiari ha pogut rebre una aportació única de fins al 80% de les despeses subvencionables, amb un màxim de 75.000 euros i una inversió mínima de 2.000 euros. En l’àmbit de les empreses de comerç, s’han finançat projectes de noves tecnologies enfocats a la millora de l’estratègia comercial en línia i de comunicació; del model de negoci i de l’experiència de compra; de la ciberseguretat; transformació del punt de venda per evitar cues i aglomeracions; i accions vinculades a la sostenibilitat i a l’economia circular, com ara la disminució del consum d’envasos i embalatge, per exemple.

Pel que fa a les entitats i associacions de comerç, les ajudes s’han dirigit a millorar l’atenció i relació i coneixement dels consumidors i la seva fidelització mitjançant l’ús de noves tecnologies, tècniques d’analítica avançada, l’impuls de canals digitals o solucions de ciberseguretat, entre d’altres. 

9 milions d'euros per al comerç, l’artesania i la moda

D’altra banda, el Govern de la Generalitat ha destinat enguany nou milions d’euros a promoure la competitivitat i la innovació del teixit comercial i donar suport a les empreses i professionals del sector de la moda i l’artesania. La injecció econòmica vol donar una empenta al sector per encarar els reptes de futur: fomentar la competitivitat del comerç català; la internacionalització de les marques catalanes de moda; la comercialització dels seus productes; la promoció de la sostenibilitat i la tecnologia aplicada a la indústria de la moda (fash-tech); i l’impuls del sector artesanal.

Entre les subvencions han destacat, per exemple, les destinades al manteniment i preservació dels comerços amb valor històric o als establiments emblemàtics. S’hi han pogut acollir tots aquells establiments comercials que han exercit l’activitat, inclosa la de caràcter artesanal, durant més de cent anys en un mateix local o indret, i que s’han dedicat a la venda de productes artesanals, tradicionals o singulars. D’altra banda, també s’han donat ajudes per a l’obertura de comerços i per a la reforma i millora d’establiments i de parades de mercats sedentaris i no sedentaris. Aquest programa pretén dinamitzar el comerç mitjançant la recuperació de locals buits situats a la trama urbana consolidada del municipi, o al nucli històric i els seus eixamples. 

El paquet de subvencions també ha tingut una línia destinada a reforçar el teixit associatiu comercial. En aquest sentit, s’han ofert programes de suport a les entitats més representatives del sector comercial i per enfortir el model associatiu, així com dotar d’eines més innovadores a gremis, cooperatives o centrals de compra.

Etiquetas
stats