Damian Marley es reivindica en el Rototom com a renovador del ‘reggae’
Damian “Jr. Gong” Marley va regnar en la quarta jornada en el Rototom Sunsplash, que va comptar amb una presència massiva de públic per a un xou especial en què s’ha tornat a reivindicar com un renovador de la música jamaicana.
Des de primera hora de la vesprada el recinte de concerts de Benicàssim va quedar ple de gom a gom amb públic vingut de 78 països, molts d’ells en família, que ha aprofitat tot les alternatives d’oci que ofereix aquest festival tan diferent de qualsevol altre que se celebra a Espanya.
En qualsevol de les seues àrees, el mercat ambulant, l’àmplia oferta gastronòmica, els tallers, les activitats, les xarrades i els clubs convidats hi ha hagut gent durant tota la vesprada i la nit.
El ball ha estat un dels protagonistes de la jornada amb tallers de dansa africana de ball Djole, una masterclass amb Alevanille al Dancehall o amb les improvisacions del públic en el club Black Dynamite.
Després de la seua visita el 2013, el fill menut de Bob Marley ha tornat a Benicàssim amb un xou especial i ha tornat a oferir la seua visió renovada del reggae, imbuït per sons de hip hop i rap americans.
L’artista jamaicà va saltar a la 01.00 a l’escenari principal vestit de negre i balancejant les seues llarguíssimes rastes i va tornar a guanyar-se el públic amb temes de son pare com “Could You Be Loved” o “Get Up, Stand Up”.
El públic va acudir de manera massiva al festival reggae més important d’Europa que ahir va haver d’anunciar que les zones d’acampada estaven ja completes.
Per primera vegada, el Rototom Sunsplash s’ha vist obligat a deixar de vendre abonaments amb càmping i ha convidat les persones que vinguen a gaudir del festival a acomodar-se en establiments pròxims a la localitat de Benicàssim o a la contornada.
A partir d’aquest dimecres l’organització tornarà a disposar de places disponibles d’acampada, i, en tot cas, es garanteix l’espai per als que hagueren adquirit amb anterioritat l’abonament amb dret a acampada.
Els accessos des de Benicàssim passat el migdia s’han vist també copats per assistents al festival, que tampoc no han pogut aparcar a les zones habilitades als voltants del recinte, que també estaven completes.
Abans de Marley també ha passat per l’escenari principal Jah9 per reivindicar que “ningú no pot emmudir les dones en el reggae”.
A més el Fòrum Social ha tractat hui un dels grans reptes de la societat actual amb el debat “Canvi climàtic: entre vaques i petroli”, en què s’ha posat de manifest el poder de les multinacionals energètiques i la necessitat de tendir cap a les energies renovables.
També en aquest espai ha tingut lloc la sessió “Art urbà: una aposta de vida”, en què l’artista i dissenyador gràfic Dase, el creador d’imatges Vinz Feel Free, i El Xupet Negre, precursor del logo art i activista en l’escena del grafit des de l’inici, han debatut sobre l’art urbà, que a més d’una forma de creació i de denúncia social, s’ha convertit en un estil de vida.
Sobre este blog