Mazón i Cuenca paguen pel pis que comparteixen 1.240 euros al mes a un assessor de l’expresident del PP Alberto Fabra
LLEGIR EN CASTELLÀ
Carlos Mazón viu a València en un pis propietat d’un antic assessor de Presidència del Govern autonòmic del PP d’Alberto Fabra. Mazón paga 1.240 euros al mes de lloguer, segons ha pogut confirmar elDiario.es. La residència, de 129 metres quadrats i compartida amb el seu cap de gabinet, el secretari autonòmic José Manuel Cuenca, està situada en una coneguda plaça d’un barri acomodat de la capital del Túria, la direcció exacta del qual aquest diari omet.
L’habitatge pertany a un antic assessor del gabinet de l’expresident Alberto Fabra, del PP, segons les dades que consten en el Registre de la Propietat. L’amo, actualment desvinculat de la política, es dedica a l’empresa privada.
La finca, segons les dades cadastrals consultades per aquest diari, es va construir originalment el 1932, encara que es manté en perfecte estat. Està situada prop d’una artèria senyorial de la ciutat, en una zona tranquil·la envoltada per restaurants i locals d’oci.
El contracte de lloguer, segons ha confirmat aquesta redacció, està signat a nom de Carlos Mazón. El preu del lloguer és notablement inferior al plus per habitatge que han cobrat Mazón i Cuenca des que el primer va accedir a la presidència de la Generalitat i el segon es va convertir en la seua mà dreta al Palau.
Si entre tots dos ajuntaven 1.731 euros, el preu del lloguer mensual tan sols ascendeix a 1.240 euros. La diferència suposa un pretés estalvi de 491 euros.
Els veïns, segons fonts consultades, coneixen la presència de Carlos Mazón en l’edifici i l’han vist accedir al portal amb el seu equip d’escortes. Malgrat un veïnatge tan singular, no hi ha hagut problemes de convivència en la finca.
Els inquilins de l’habitatge han tingut una certa inquietud per la possibilitat que isquera a la llum la direcció exacta del pis. En la seua declaració del 26 de novembre passat com a testimoni en la causa de la dana, José Manuel Cuenca es va negar a confirmar a un dels advocats de les acusacions populars si la casa estava situada en la plaça a què al·ludia el lletrat.
Cuenca va esgrimir motius de seguretat, per haver rebut Mazón “amenaces de mort” i haver-se “conegut” públicament el seu domicili familiar a Alacant.
Aquest diari ha pogut accedir a la referència cadastral i a les dades sobre l’habitatge de València que consten en el Registre de la Propietat després d’accedir a la direcció exacta (portal, pis i porta) del pis que comparteixen tots dos a la ciutat.
0