Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Una empresa investigada per l’F1 va cobrar diners públics per redactar respostes parlamentàries i discursos per a Bonig

Isabel Bonig atén als mitjans en las Corts

Sergi Pitarch

València —

0

L’empresa Técnica y Proyectos SA (Typsa), investigada pel projecte del circuit urbà de Fórmula 1 a València, que va provocar milions en sobrecostos, va dur a terme tota mena de projectes i faenes per al Govern de Francisco Camps. Les faenes més importants i més ben remunerades les va fer per a la Conselleria d’Infraestructures abans i durant la direcció de l’actual presidenta del PP valencià, Isabel Bonig.

Entres les faenes tan particulars que va fer per al departament que dirigia Bonig entre juliol de 2011 i novembre de 2012 –encara que també va fer faenes fora del termini del contracte– hi ha l’elaboració de respostes parlamentàries i la redacció de discursos per a inauguracions en matèria aeronàutica, en concret sobre l’aeroport de Castelló –el conegut aeroport sense avions– i l’aeròdrom de Viver, gestionat per l’empresa Avialsa, investigada pel conegut com el càrtel del foc.

El contracte inicial per a dos anys el va signar Mario Flores, predecessor d’Isabel Bonig i també investigat en la causa de la Fórmula 1, per 392.981,75 euros. L’acord entre la Conselleria i l’empresa privada es va formalitzar el 30 de l’11 de 2010 i l’execució es va engegar el 1/12/2010. Huit mesos després va entrar Bonig a la Conselleria i va mantenir el contracte fins que es va suspendre el 20 de novembre de 2012 per a dur-hi a terme una modificació contractual perquè havien sorgit necessitats noves.

El contracte d’assessorament i assistència tècnica es titulava “Suport a la divisió de ports, aeroports i costes en matèria aeroportuària per a la realització d’estudis tècnics i direcció tècnica de plans, projectes i estudis aeroportuaris”. Però es van incloure més despeses, com l’elaboració de notes de premsa, discursos per a inauguracions o l’elaboració de preguntes parlamentàries per a respondre a l’oposició en el parlament valencià. Aquesta externalització es va justificar per la falta de personal en l’Administració valenciana coneixedora de la legislació aeroportuària.

Typsa també va redactar per a la Conselleria informes sobre la certificació de l’aeroport de Castelló, altres sobre la seua viabilitat, l’informe d’autorització de l’aeròdrom de Viver, un informe per a una reunió amb l’empresa Air Nostrum o l’informe de la pròrroga de l’heliport de l’Hospital la Fe de València.

El contracte de Typsa amb la Conselleria d’Infraestructures de Flores i Bonig transcendeix ara, perquè la Generalitat ha hagut d’abonar fa poc una factura a l’empresa per enriquiment injust de quasi 40.000 euros.

Etiquetas
stats