La Conselleria d’Educació reconeix davant la jutgessa de la dana que Emergències no li va proposar “mesures de protecció”
LLEGIR EN CASTELLÀ
Dues conselleries de l’executiu autonòmic valencià han remés sengles informes a la jutgessa de la dana, a què ha tingut accés elDiario.es, en què reconeixen que “no consta la recepció de sol·licitud de cooperació, sol·licitud d’adopció de mesures de protecció ni cap comunicació procedent” del departament autonòmic d’Emergències que dirigia Salomé Pradas el 29 d’octubre de 2024, tràgica jornada que va acabar amb 230 morts. Així ho indica en un dels informes el secretari autonòmic d’Educació, Daniel Mcevoy, qui ha contestat el requeriment de la magistrada instructora una vegada “fetes les comprovacions oportunes en els registres i els sistemes de gestió”.
“Per tant”, conclou l’alt càrrec, “no hi ha en la Secretaria Autonòmica d’Educació documentació o cap antecedent a aportar en els termes interessats per l’òrgan judicial”. L’actual titular d’Economia i Hisenda, José Antonio Rovira, dirigia el departament d’Educació durant la dana. Rovira, tal com va informar aquest diari, se’n va anar en plena dana a sa casa a Alacant amb el cotxe oficial i amb els col·legis oberts.
La jutgessa Nuria Ruiz Tobarra investiga la “coordinació” entre el departament d’Emergències i diverses conselleries del Govern autonòmic de Carlos Mazón, segons una interlocutòria dictada el 6 de febrer passat.
La instructora va requerir a les conselleries d’Agricultura, Serveis Socials, Medi Ambient i Educació perquè, en un termini de cinc dies, aportaren les eventuals “sol·licituds de cooperació i sol·licituds d’adopció de mesures de protecció als ciutadans que van rebre” del departament d’Emergències que dirigia Salomé Pradas i de la Secretaria Autonòmica, en mans d’Emilio Argüeso, tots dos imputats en el procediment.
Per part seua, José María Benlliure, el sotssecretari de la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, dirigida per Miguel Barrachina, ha remés una contestació en termes similars: “No consta rebuda sol·licitud de cooperació ni d’adopció de mesures de protecció als ciutadans per la dana del 29 d’octubre de 2024”.
0