Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Empar Marco aposta per una nova RTVV creativa i innovadora que done “una embranzida al valencià”

Empar Marco, candidata del Consell Rector per dirigir la nova RTVV

EFE

València —

La periodista Empar Marco s'ha mostrat “contenta” amb la decisió del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) de proposar-la com a directora general de la nova Radiotelevisió Valenciana (RTVV), i “il·lusionada” amb el treball que té per davant.

Marco s'ha mostrat prudent fins que la seua candidatura no siga ratificada per les Corts Valencianes, previsiblement la setmana vinent, encara que ha assegurat estar “molt contenta i il·lusionada” que el seu projecte per a la nova RTVV haja agradat i, sobretot, que es considere “possible i sostenible”.

Corresponsal de TV3 a la Comunitat Valenciana, es va imposar dijous passat en el consell rector de la CVMC als altres dos finalistes, Josep Ramon Lluch i Salvador Enguix, en un procés en què el projecte ha suposat un 60%, el currículum i els mèrits un 30%, i l'entrevista un 10%.

“Jo confiava molt en el projecte. Era allò en què més confiava des del primer moment”, ha assegurat Marco, que ha afirmat que el treball presentat estava “impregnat d'entusiasme”, i s'alegra que així ho haja entès el consell rector, i que haja vist que és “possible i sostenible”.

Marco, que hauria volgut que el procés haguera sigut confidencial, ha insistit que està “molt contenta i il·lusionada” amb el treball que té per davant, i ha defensat la necessitat que els valencians compten amb un mitjà de comunicació “nou, creatiu i innovador”, que done “una embranzida al valencià”.

Un canal de televisió, dos de ràdio i una web

El projecte de Marco planteja un canal de televisió, dos de ràdio i una web; i una redacció única a Burjassot, amb diverses seus, com Alacant i Castelló, en la qual els periodistes elaboraran continguts per a cadascun dels mitjans i busquen sinèrgies per a fer compatibles els llenguatges específics.

Es crearan equips professionals especialitzats i es posarà l'accent en productes rigorosos que respecten el pluralisme i la independència informativa, al mateix temps que es planteja una estructura transversal, amb una direcció tècnica, una àrea informativa, una àrea de programes i una direcció web.

La major part dels programes d'entreteniment i ficció es confiarà a la indústria audiovisual valenciana, i es descartaran tots aquells que denigren les persones.

S'aposta per estimular el sentiment de pertinença i identificació dels més menuts i joves amb els seus mitjans públics, mitjançant la creació d'un club infantil i l'elaboració de programes educatius, que es trobaran principalment en la web per a adaptar-se així als hàbits de les noves generacions.

L'estructura i la plantilla s'adaptaran a les circumstàncies pressupostàries, segons indica el projecte presentat, en el qual s'inclouen tots els passos necessaris perquè en un termini no superior a sis mesos s'inicie una programació bàsica en, almenys, algun dels mitjans de la Corporació Valenciana.

stats