Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La consellera Mireia Mollà: “L'Autoritat Portuària de València hauria d'exercir com a tal i no de comercial de cap empresa”

Un dels molls del port de València.

Carlos Navarro Castelló

València —

“No sé per què hi ha tanta pressa per part de l'Autoritat Portuària de València (APV) sense haver rebut una resposta clara del ministeri competent i per tant el que li diria a l'APV és que exercisca com a tal i no de comercial de cap empresa”.

Així de contundent es va mostrar aquest dimecres la consellera d'Emergència Climàtica, Mireia Mollà, després de conéixer que l'organisme portuari va aprovar dilluns passat, 18 de novembre, traslladar al Boletín Oficial del Estado (BOE) el projecte d'equipament i gestió del futur moll de contenidors a la companyia Terminal Investment Limited (TIL), filial de la naviliera suïssa MSC, per a la seua publicació i exposició pública durant un mes.

Mollá va criticar la celeritat amb la qual l'APV està tramitant l'ampliació nord i al mateix temps la lentitud del Govern per a pronunciar-se sobre si és preceptiva una nova Declaració d'Impacte d'Ambiental que substituïsca a la de 2007 pels canvis que ha patit el projecte original.

La responsable autonòmica va comentar que el Ministeri de Transició Ecològica li va contestar fa una setmana a la carta remesa el passat 1 d'agost en la qual li sol·licitava que es pronunciara sobre la necessitat de realitzar una altra DIA: “La resposta no deixa clar si fa falta una nova avaluació ambiental i simplement diu que és el Ministeri de Foment el que ha de sol·licitar-la si ho considera oportú”.

Malgrat tot, la consellera va considerar que el Ministeri de Transició Ecològica té “arguments suficients per a actuar d'ofici, però si ells consideren que és Foment com a responsable dels ports el que ha d'iniciar aqueix tràmit que el faça”.

Mollà ha insistit en què la DIA de 2007 “era sobre un projecte diferent i per tant una ampliació que multiplica l'impacte ha de ser novament avaluada per pura lògica”, per la qual cosa va afegir que aquest projecte per a la Conselleria d'Emergència Climàtica “no està emparat per cap Declaració d'Impacte Ambiental”.

A més, va considerar il·lògic que siga el propi promotor del projecte d'ampliació, és de dir l'APV, el que decidisca si s'ha de fer una DIA o no: “Va contra natura, no pot decidir-ho el mateix que vol impulsar un projecte, han de decidir-lo les autoritats competents en matèria ambiental”.

La consellera ha lamentat que “mai” hi ha hagut una interlocució amb el Port de València: “Quan s'ha demanat que se'ns faça partícips i coneixedors del projecte d'ampliació tampoc he rebut cap resposta per part de l'Autoritat Portuària, per la qual cosa torne a instar que ens facen coneixedors de quins són els extrems d'aqueix projecte d'ampliació al detall”.

Etiquetas
stats