Una alt càrrec de Carlos Mazón reconeix que falten 833 docents en els centres educatius valencians
Un total de 833 docents no s’han incorporat als centres educatius valencians a conseqüència de la suspensió dels acords de plantilles per part del Govern autonòmic de Carlos Mazón. La xifra es desprén d’un informe firmat per la directora general de Personal Docent de la Conselleria d’Educació, Sonia Sancho, dirigit a l’Advocacia de la Generalitat arran de l’estimació per part de la secció segona de la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) del recurs del Sindicat de Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià contra la denúncia del departament que dirigeix el popular José Antonio Rovira dels acords subscrits amb els sindicats el juny del 2023, durant l’anterior etapa del Pacte del Botànic, en la Mesa Sectorial d’Educació i contra les instruccions de la conselleria aprovades el mes de juny passat per a la definició de les plantilles de professorat en els centres educatius. Una suspensió cautelar que l’alt càrrec va anunciar que seria recorreguda pel fet de considerar que la nova instrucció de l’executiu valencià introdueix millores necessàries en l’àmbit educatiu i suposa una “redistribució dels recursos”.
L’estimació del recurs, que el departament autonòmic d’Educació preveu “onerós”, inclouria la contractació d’un total de 833 docents. Segons detalla l’informe de Sonia Sancho, en centres d’Infantil i Primària amb huit unitats o més serien 183 llocs de treball, mentre que en centres de Secundària, Batxillerat i Formació Professional serien 52 llocs en codocència, 89 en coordinació i càrrecs directius, 119 en orientació educativa, 86 en coordinació de cicles formatius, 152 de desdoblament en 4t d’ESO i 152 per a tutories.
L’informe de la Direcció General de Personal Docent, segons l’Stepv, assegura que “són onerosos els perjudicis que es produirien en l’àmbit educatiu, en el supòsit d’estimar la mesura cautelar sol·licitada”.
El sindicat alerta que els llocs previstos en l’acord inicial resulten fonamentals per a “combatre la ingent burocràcia” en matèria de tutories, coordinació i hores d’equips directius, i per a “atendre en millors condicions” l’alumnat, amb professorat d’orientació, hores de desdoblament i reforços.
A més, l’Stepv ha detectat que la Conselleria d’Educació ni tan sols va aplicar l’increment de plantilles per al curs 2023/2024 en els seus primers pressupostos autonòmics, a pesar que els acords amb els sindicats, heretats del Pacte del Botànic, encara no s’havien anul·lat.
Es tracta d’un fet “extremadament greu”, segons el parer del sindicat. “El Govern valencià ja tenia previst no aplicar els acords quan encara estaven en vigor i molts mesos abans d’anul·lar-los formalment”.
0