Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Anticorrupció demana als Estats Units que notifique a la filla de l’ex-vicealcalde de València la seua imputació per blanqueig

L'exvicealcalde de València Alfonso Grau junt a Rita Barberá, en una imatge d'arxiu.

Lucas Marco

0

La Fiscalia Anticorrupció ha demanat al Jutjat d’Instrucció número 13 de València, encarregat del cas Azud, que remeta una nova tanda de comissions rogatòries als Estats Units per a notificar a la família de l’antiga mà dreta de Rita Barberá que figuren com a investigats pels presumptes delictes de blanqueig de capitals i de suborn. Es tracta de Sofía Grau (filla de l’ex-vicealcalde de València, Alfonso Grau) i del seu marit, el ciutadà nord-americà Kent Lawrence Baker, tots dos domiciliats a Wisconsin.

El fiscal Pablo Ponce, en un escrit a què ha tingut accés elDiario.es, demana que la magistrada d’enllaç als Estats Units designada per les autoritats espanyoles remeta al matrimoni la notificació de la seua situació processal perquè designen un advocat que els represente en la seua declaració com a investigats.

La jutgessa instructora sospita que Alfonso Grau, vicealcalde de València durant l’etapa de Rita Barberá, va cobrar una “comissió” d’un milió d’euros per part d’un empresari com a pagament d’un “suborn” relatiu a huit operacions urbanístiques. La investigació, a càrrec de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil, va detectar moviments de fons en els comptes de l’entitat JP Morgan als Estats Units vinculats a Grau, a la seua filla i al seu gendre.

Es tracta d’un compte “desconegut per a les autoritats espanyoles”, segons la instrucció de la causa. El pretés suborn estaria vinculat a la societat Edinboro Investments SA, domiciliada a Panamà i oberta entre el 2004 i el 2013, i propietat en última instància del difunt empresari Miguel Montoro, segons una resposta de les autoritats panamenyes a una comissió rogatòria anterior de la jutgessa instructora. La filla de l’empresari, Mónica Montoro, figura com a investigada en la causa.

“Quantitats importants” d’efectiu, segons l’UCO

Un informe de la Unitat Centra Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil apuntava al maneig per part de Grau de “quantitats importants de diners en efectiu” i a un increment patrimonial “injustificat” entre el 2004 i el 2011 de 728.051 euros almenys.

Els investigadors ressenyaven en l’informe els indicis sobre el presumpte desviament als Estats Units de part del “patrimoni injustificat” de l’antiga mà dreta de Rita Barberá, condemnat fa poc a quatre anys i mig de presó en el marc de la peça del cas Taula sobre la caixa B del PP de València.

Etiquetas
stats