Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Consell ordena la retirada de publicitat sexista dels taxis

Un grup de taxis estacionats

Carlos Navarro Castelló

València —

El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha enviat una nota informativa a totes les associacions de taxistes, així com també als serveis territorials de Transports, recordant la prohibició d’exhibir anuncis i publicitat sexista en aquests vehicles de servei públic.

La Conselleria d´Habitatge, Obres Públiques i Mobilitat, que dirigeix María José Salvador, ha remés aquesta circular pel fet que “s’ha observat que uns vehicles de taxi determinats exhibeixen publicitat que podria vulnerar tant la Llei general de publicitat com la Llei de mobilitat de la Comunitat València”. Alguns d’ells publiciten locals de dones de companyia.

En aquest sentit, el responsable de l’àrea de Transports de la Conselleria ha advertit que s’ha donat una ordre de servei a les unitats d’inspecció perquè, en els casos en què es detecten possibles incompliments de les normatives vigents, informen la Delegació del Govern i el Ministeri Fiscal a fi que inicien les accions oportunes previstes en la llei.

Drets de la dona

Així mateix Domingo recorda que la Generalitat Valenciana, conscient de la necessitat de protegir en tots els àmbits competencials els drets de la dona, va introduir en la Llei 10/2015 de 29 de desembre una modificació de la Llei 6/ 2011, de mobilitat de la Comunitat en què es determinava que la publicitat en els vehicles de taxi “no podrà anar mai en contra dels drets fonamentals ni contenir missatges sexistes”.

De la mateixa manera, l’article 3 de la Llei general de publicitat considera com a publicitat il·lícita la que atempte contra la dignitat de la persona o vulnere els valors i els drets reconeguts per la Constitució.

S’entén en particular els anuncis que “presenten les dones de manera vexatòria o discriminatòria, bé utilitzant particularment i directament el seu cos o –sencer o en part– com a mer objecte desvinculat del producte que es pretén promocionar, o bé de la seua imatge associada a comportaments estereotipats que vulneren els fonaments del nostre ordenament jurídic”, segons reflecteix la Llei orgànica 1/2004 de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

La circular afig, a més, que l’article 6 d’aquesta Llei preveu la possibilitat d’accions legals davant d’aquest tipus de publicitat, i legitima per fer-ho la Delegació del Govern per a la Violència de Gènere, l’Institut de la Dona o l’equivalent en l’àmbit autonòmic, unes associacions determinades i el Ministeri Fiscal.

Etiquetas
stats