eldiario.es

Menú

L'arribada de l'AVE a Castelló causarà retards de vuit minuts i mig en Rodalies

Es tardarà mitja hora menys en arribar a Madrid gràcies a l'Alta Velocitat, segons el Govern. Però els trajectes fins a València seran més lents.

El ministre de Foment evita donar terminis per a la posada en marxa de la línia, després que el Govern prometera que estaria llesta en 2015

- PUBLICIDAD -
El ministro de Fomento, Íñigo de la Serna (centro), junto a la alcaldesa de la ciudad, Amparo Marco, la consellera valenciana de Obras Públicas, María José Salvador, y el presidente de la Diputación Provincial, Javier Moliner.

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna (centre), amb l'alcaldessa de la ciutat, Amparo Marco, la consellera valenciana d'Obres Públiques, María José Salvador, i el president de la Diputació Provincial, Javier Moliner

Quan la connexió d'AVE entre València i Castelló s'engegue, el trajecte amb tren entre la capital de la Plana i Madrid s'escurçarà "al voltant de mitja hora", segons el ministre de Foment, Íñigo de la Serna. Però amb la fi de l'obra, no s'acabaran els problemes que l'alta velocitat ferroviària ha portat al servei de Rodalies entre València i Castelló.

Els usuaris dels trens de curta distància hauran perdut indefinidament freqüències, i a més tardaran "vuit minuts i mig més" a viatjar entre les dues ciutats, la qual cosa suposa a l'any "una pèrdua de 518.000 hores en aquest servei i aquestes freqüències", en paraules de María José Salvador, consellera d'Infraestructures de la Generalitat Valenciana.

Salvador ha destacat que els viatgers dels trens Alvia (els actuals trens que comuniquen Castelló amb Madrid) "són a l'any uns 116.000 mentre que els usuaris de rodalies són 3,7 milions".

Circulació en proves diversos mesos més

De la Serna i Salvador han fet aquestes declaracions dilluns a migdia en l'estació intermodal de Castelló. El ministre ha arribat en un tren d'alta velocitat per a donar fe de l'inici de la "circulació en proves", i allí ha estat rebut per la consellera, i també per l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i el president de la Diputació, Javier Moliner, entre altres polítics.

Preguntat per la data en la qual els viatgers podran usar el servei d'AVE entre Castelló i Madrid, De la Serna no ha volgut posar terminis, però ha advertit que encara queden diversos tràmits que ocuparan "uns pocs mesos". "No crec que els polítics hàgem de posar una data a les persones que han d'encarregar-se de la seguretat", ha afirmat.

Les cauteles de De la Serna arriben després de l'incompliment de les promeses del Govern d'Espanya pel que fa a la posada en marxa de la línia. La seua antecessora en el càrrec, Ana Pastor, va anunciar l'any 2014 que l'AVE arribaria a Castelló el 2015.

Quatre trens diaris a Madrid

El ministre ha anunciat que, una vegada que el servei s'inicie, hi haurà dues línies "tipus AVE i dos intercity diàriament" que comunicaran Castelló i Madrid. Això suposa "quadriplicar" la freqüència actual i "incrementar el nombre de places fins a 1.270". De la Serna ha explicat que l'obra ha costat "uns 175 milions per a la col·locació del que s'anomena tercer carril".

Salvador, per la seua banda, ha criticat que es tracta d'un "tercer fil" i no una "doble plataforma". Això provoca que en aquesta línia "han de coexistir rodalies, alta velocitat, trens regionals i mercaderies". La consellera ha demanat "una bona gestió i una bona planificació" per a evitar "una saturació del servei".

Puig demana més corredor mediterrani

De la Serna ha considerat que aquesta obra és una mostra del compromís del Govern amb el corredor mediterrani, que és "una prioritat política, social i econòmica". Per la seua banda, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha demanat al Ministeri de Foment una reunió que servisca per a dissenyar un full de ruta "creïble" per al corredor mediterrani i s'ha queixat de la "infrainversió" en la Comunitat Valenciana, informa Efe.

El ministre s'ha referit també al projecte d'augmentar les freqüències i els trajectes en les Rodalies entre Castelló i el nord de la província. Ha demanat "seguir mantenint reunions amb la Generalitat per a intentar arribar a un acord per a veure si és possible entre tots reforçar les rodalies en la zona nord de Castelló cap a Tarragona".

Protesta de los estibadores en la estación de tren de Castellón, con motivo de la visita del ministro de Fomento.

Protesta dels estibadors en l'estació de tren de Castelló, amb motiu de la visita del ministre de Foment

Protesta dels estibadors

Després de fer aquestes declaracions en l'andana, ha pujat al tren de tornada a València. Per això, no ha arribat a trobar-se amb diversos estibadors que l'esperaven en el vestíbul de l'estació, i que han estat envoltats d'un fort dispositiu policial fins al final de l'acte. Ximo Pesudo, representant dels estibadors de Castelló, ha demanat al ministre "dialogar i arribar a un consens" per a resoldre el conflicte entre el sector i el Govern.

- PUBLICIDAD -

Comentar

Enviar comentario

Enviar Comentario

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha