L'aeroport de Castelló celebra 10 anys de vols regulars: d'estar 4 anys sense avions als 1,5 milions de passatgers
L'aeroport de Castelló compleix aquest dilluns 15 de setembre el seu desé aniversari des de l'inici dels vols regulars, una etapa en la qual la infraestructura ha canalitzat l'arribada i eixida de més d'un milió i mig de passatgers. Però aquestes dades que celebra la Generalitat estaven molt lluny quan es va inaugurar, i no va ser fa 10 anys, sinó més de 14, perquè l'aeròdrom castellonenc va estar més de 4 anys sense operar.
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha valorat com a “satisfactori” el balanç d'aquesta dècada, destacant “avanços substancials i un creixement continu”. Segons ha subratllat, l'aeroport “s'ha consolidat com a porta d'entrada a la província i aliat del sector turístic, a més d'afavorir la internacionalització del teixit productiu i la mobilitat dels castellonencs”.
En 2025 la instal·lació opera el major nombre de vols de la seua història, amb 14 rutes regulars. Només en els huit primers mesos de l'any s'han comptabilitzat 221.704 usuaris, i es preveu superar per primera vegada la barrera dels 300.000 passatgers.
El conseller ha ressaltat també la diversificació d'activitats, amb l'arribada d'empreses aeronàutiques, l'aposta pel sector aeroespacial i projectes d'innovació com la incubadora de l'Agència Espacial Europea. En aquest sentit, ha citat un informe de l'IVIE que conclou que cada euro invertit per l'aeroport genera més de quatre euros de renda a la província.
“En definitiva, l'aeroport s'està consolidant com un pol de creixement que anirà a més amb el suport de la Generalitat”, ha afirmat Martínez Mus, qui ha reivindicat el valor de la infraestructura enfront de les crítiques inicials.
10 anys amb vols, però 4 anys buit
La trajectòria actual contrasta amb els antecedents del projecte, inaugurat al març de 2011 pel llavors president de la Diputació de Castelló i principal impulsor, Carlos Fabra (PP), a dos mesos de les eleccions autonòmiques, sense activitat comercial durant més de quatre anys, enmig de crítiques per la despesa pública, els presumptes escàndols de corrupció, i la demora en la posada en marxa.
El primer vol regular va enlairar el 15 de setembre de 2015, ja amb el govern progressista del Botànic. Es tractava de la ruta a Londres operada per Ryanair, companyia que des de llavors s'ha consolidat com la principal en volum de passatgers i connexions. Des de llavors, l'aeroport ha acollit 25 rutes regulars que han enllaçat amb 22 destins d'11 països europeus, acumulant més de 10.500 operacions.
0