Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Zapatero tendrá que declarar ante el juez Calama por siete delitos
“Trump solo está ganando tiempo”: los iraníes afrontan con escepticismo el acuerdo
Opinión - 'El circo Andic y la responsabilidad de los medios', por Neus Tomàs

L’Ajuntament de Carcaixent recupera la normalitat després de l’atac informàtic que va segrestar el sistema i va demanar un rescat

Ajuntament de Carcaixent.

Toni Cuquerella

7 de octubre de 2020 12:55 h

0

L’Ajuntament de Carcaixent ha començat a recuperar la normalitat del seu funcionament intern després de l’atac informàtic que va fer un ‘hacker’ i per la qual cosa va ‘segrestar’ el sistema intern, pel qual va demanar un rescat en ‘bitcoins’ la moneda virtual internacional.

Aquest segrest es va produir dimarts al matí, i els treballadors de l’ajuntament es van adonar de la situació quan encenien l’ordinador i en entrar una pantalla afirmava que per entrar s’havia de fer un ingrés en bitcoins a un compte.

Segons explica l’alcalde de Carcaixent, Paco Salom, en cap moment es van plantejar cap pagament del rescat, i la Guàrdia Civil tampoc ho va recomanar. El mateix alcalde apunta que des de les 15h de dimarts els informàtics municipals van aconseguir alçar la xarxa i han recuperat el servei gràcies a les còpies de seguretat que es fan periòdicament, en referència a dades com padrons, registres etc. Des d’aquest dimecres els treballadors ja desenvolupen la seua tasca amb normalitat.

Aquesta acció està sent investigada pel Grup de Delictes Telemàtics de la Guàrdia Civil.

Etiquetas
stats