Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El ministeri adjudica la redacció del projecte per a millorar la connectivitat de Sagunt amb el nus de carreteres de l'Estat

Mapa de les carreteres implicades en la renovació de la seua connexió a Sagunt.

Toni Cuquerella

0

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per 2,1 milions d'euros un contracte per a la redacció del projecte de traçat i construcció de la millora de la connectivitat de l'autovia A-23 amb la V-23 i amb l'autopista AP-7/A-7 al seu pas per Sagunt.

Les obres, que compten amb un pressupost estimat de 87 milions d'euros, es desenvoluparan entre els km 0 i 3,5 de la A-23, i entre els km 471,5 i 475,5 de l'AP-7/A7, i se centraran en el redissenye de la geometria dels nusos existents i l'ampliació de les plataformes de les vies.

Amb aquesta actuació es reforçarà la seguretat viària i la funcionalitat d'aquestes connexions. A més, es millorarà la connectivitat de l'entorn de Sagunt i Port de Sagunt amb la Xarxa d'Interés General de l'Estat, tant cap a l'interior i nord a través de la A-23, com cap al mateix Corredor Mediterrani nord/sud integrat per la A-7 i l'AP-7.

Igualment, es resoldria el problema de capacitat existent en el subtram de l'AP-7/A-7 que discorre entre l'A-23 i Sagunt nord, que s'integra en la circumval·lació de Sagunt, sent aquest l'únic tram del corredor Mediterrani, juntament amb el By-pass de València del qual és prolongació, en el qual totes dues vies d'alta capacitat discorren solapades sense alternatives paral·leles.

Característiques tècniques de l'actuació

S'actuarà tant en els dos nusos (connexió A-23 amb V-23 i connexió A-23 amb AP-7/A-7), redissenyant la geometria dels seus ramals, de manera que es milloren i prioritzen els moviments principals, desconnectant els secundaris. També en el tram inicial de la A-23, ampliant la seua plataforma amb els trenats necessaris en la zona de solape entre tots dos.

En el cas de la millora dels ramals de connexió amb l'AP-7/A-7, la seua prolongació cap al nord convertint-los en directes, salvant per a això el pas sota el FFCC València-Terol i travessant el riu Palància, fa que els inicis dels carrils d'acceleració i desceleració queden pròxims a la zona de bifurcació/confluència de l'AP-7 amb l'A-7 al nord de Sagunt, per la qual cosa es considera necessari prolongar-los com a quart carril, addicional als tres existeixes en l'actualitat, fins a la zona de bifurcació.

D'aquesta manera s'actualitzarien els dos enllaços existents als estàndards geomètrics actuals millorant la seua seguretat viària i la seua funcionalitat.

Aquests treballs es veuen necessaris perquè, actualment, els ramals dels nusos que conformen la connexió de la A-23 amb la V-23 i l'AP-7/A-7 presenten una complexa geometria que penalitza sensiblement els moviments de connexió entre elles. Aquest fet es veu agreujat pels importants trànsits que han de suportar aquestes carreteres, no sols el propi dels corredors viaris citats, sinó també l'aportat per en un entorn urbà i industrial en contínua expansió (Sagunt, Port de Sagunt, Parc Sagunt…).

Etiquetas
stats