Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La Generalitat Valenciana obri la porta a tornar a privatitzar el servei d’ITV, recuperat pel Botànic fa a penes sis mesos

Una estació d'ITV valenciana.

Miguel Giménez

València —

0

Des del 4 de març passat, les 25 estacions d’ITV (Inspecció Tècnica de Vehicles) valencianes són de nou públiques després que concloguera el procés de reversió del servei impulsat pel segon Govern del Botànic, format pel PSPV, Compromís i Unides Podem i presidit per Ximo Puig.

Ara, la consellera de Turisme, Indústria Comerç i Competitivitat, Nuria Montes, ha obert la porta a tornar a privatitzar les ITV valencianes pel fet de considerar que el procés de reversió va ser completament innecessari.

“La ITV és en un model d’empresa privada en què competien les unes amb les altres i funcionava perfectament”, ha assenyalat Montes durant una entrevista en la Cadena Ser: “En aquest moment ens hem trobat una situació catastròfica, soc molt conscient de la situació que ocorre i creiem que durant el mes de setembre podem estabilitzar”.

“Ara mateix la nostra prioritat número u és donar continuïtat al servei que afecta els ciutadans, els transportistes, els taxistes i totes les persones que depenen d’un vehicle sobretot per a treballar i per a viure”, ha insistit la consellera, sense descartar la possibilitat d’estudiar una privatització en el futur.

Igual que va passar amb els departaments de salut, va ser Eduardo Zaplana, processat per blanqueig i suborn en el cas Erial –una trama de corrupció nascuda arran de les presumptes comissions milionàries per la privatització de les ITV–, qui va impulsar la privatització de les estacions d’inspecció de vehicles fa 25 anys.

Etiquetas
stats