eldiario.es

9

Més de 175 produccions s’han interessat per València per a rodar-hi el 2017

La Film Office de la ciutat registra 130 expedients oberts per a realitzar les produccions, entre anuncis, llargmetratges, sèries i programes de televisió en espais públics

Grabación de un spot publicitario en Valencia

Grabació d'un spot a València

Els esforços per promocionar València com a plató de rodatge estan fent fruits. La Film Office de la ciutat ha registrat un augment tant en sol·licituds com en expedients que s’obrin perquè les productores puguen treballar a la ciutat.

Segons les dades de l’oficina de rodatges, que treballa amb la Fundació Turisme València, adscrita a l’Ajuntament, en el primer semestre del 2017 s’han registrat 175 sol·licituds, enfront de les 196 del total del 2016 i les 27 del 2015. De moment, el 30% de les sol·licituds han estat per a rodar anuncis publicitaris, el 20% per a curtmetratges, el 16% per a programes de televisió i 9 llargmetratges s’han interessat per la ciutat.

Des de l’oficina destaquen que no totes les intencions es materialitzen i que algunes tarden més d’un any –com és el cas dels llargmetratges i les grans produccions–, amb la qual cosa és més complicat fer balanç.

L’any passat València va acollir produccions com Cien años de perdón (de Daniel Calparsoro, coproducció hispanoargentina), La noche que mi madre mató a mi padre(una comèdia dirigida per Inés París), My bakery in Brooklyn(estrenada a Corea del Sud i dirigida per Gustavo Rom), ISM (un musical de Bollywood), El bar (dirigida per Álex de la Iglesia), Amar (Esteban Crespo), Mil coses que faria per tu (de Dídac Cervera), Dr Who (sèrie de la BBC), Brava, Paella Today(comèdia de César Sabater), Ride with Norman Reedus (el xou d’impacte del protagonista de The WalkingDead), Formentera Lady(dirigida per Pau Durà) i uns quants rodatges publicitaris de marques com Toyota, Renault, Vodafone.

Pel mercat internacional

L’estratègia de la Film Office per a enguany passa per tenir presència en els grans festivals de cine. A més de promocionar la ciutat a Berlín, Cannes, Londres i els certàmens nacionals com Màlaga i Sant Sebastià, hi ha previstes campanyes en les plataformes especialitzades The LocationGuide, Production Paradisei Audiovisual 451.

Els tècnics treballen de la mà del festival Cinema Jove i han coordinat una estratègia de promoció de la ciutat a partir de l’esdeveniment. La idea consisteix a convidar mitjans nacionals i internacionals, principalment mexicans, portuguesos i polonesos, per a aconseguir que parlen de la ciutat en les seues cròniques, així com també una oferta gastronòmica per als corresponsals.A més, es preveu la visita de localitzadors nord-americans que treballen en grans produccions. Tot, amb l’objectiu d’acostar Hollywood a València.

Muy Bien, has hecho Like

¿Qué tipo de error has visto?
¿La sugerencia que quieres realizar no está entre estas opciones? Puedes realizar otro tipo de consultas en eldiario.es responde.
Error ortográfico o gramatical Dato erróneo

¡Muchas gracias por tu ayuda!
El equipo de redacción de eldiario.es revisará el texto teniendo en cuenta tu reporte.

Comentar

Enviar comentario

Comentar

Comentarios

Ordenar por: Relevancia | Fecha