Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Així és el model de televisió que Alfred Costa vol per a À Punt

Alfred Costa, elegido director de À Punt.

Laura Martínez

València —

0

Alfred Costa ha sigut avalat dimarts com a director general de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, mercantil que gestiona la televisió pública À Punt. El Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació va triar la seua proposta per al nou rumb de la televisió, que han ratificat els diputats del PSPV, Compromís i Unides Podem en el parlament autonòmic.

Abans de la votació, Costa va comparéixer per exposar a grans trets el seu projecte i els seus objectius per als pròxims tres anys, mandat que fixa la llei. Un dels objectius que deriven de la resta és augmentar la mitjana d’audiència. Per al primer trimestre, marca com a meta superar el 3% de mitjana mensual i la barrera del 14% en emissions puntuals. El director general considera que “amb productes de qualitat, vindrà l’audiència” i aposta per la cerca d’un rendiment econòmic “cultural i social” perquè aquest servei públic arribe a més gent, entre ells a qui no puga pagar-se les plataformes privades.

Inversió en màrqueting

Per a elevar la xifra d’audiència es fa indispensable que la ciutadania valenciana conega la radiotelevisió valenciana i els seus productes. El director general ha exposat la voluntat de crear una campanya de màrqueting “com més expansiva millor, la que lamentablement no va tindre À Punt quan va nàixer”, per a “revertir el seu prestigi” i arribar als que encara no la coneixen, sobretot a Alacant i Castelló. Canal 9 es va tancar amb un ERO agressiu, un forat milionari i el sabor de la manipulació política, una ombra que encara planeja en part de la societat.

Per a reprendre la confiança en els mitjans de comunicació públics, la televisió no sols necessita una bona programació, sinó una campanya de difusió dels seus valors. A tall d’exemple, ha assenyalat que, en una gran producció de cinema, el 25% del pressupost és per a campanyes promocionals.

En el projecte presentat al Consell Rector s’intueix la idea de canviar el nom a la cadena pública, qüestió que Costa ha negat rotundament després de la seua compareixença en les Corts Valencianes. Es tracta, ha dit, de “fer [la marca] accessible i que penetre en els col·lectius més importants parlant el seu mateix llenguatge”.

Plataforma digital: buscar el públic jove...

Un dels reptes que marca el nou director general és atraure el públic jove i aconseguir que compte en les estadístiques. Les empreses auditores assenyalen que els segments de població més jove consumeixen audiovisual a través de les plataformes i els canals que brinda Internet –YouTube, plataformes de vídeo per encàrrec...– en compte d’asseure’s diàriament davant del televisor. Així doncs, Costa aposta per accelerar la plataforma digital que recopile de manera senzilla per a l’usuari els continguts digitals i de ‘crear comunitat’ amb el públic més jove, adaptant-se als seus usos i llenguatges, facilitant que puguen compartir-se per xarxes. Aquests continguts, apunta, poden monetitzar-se per separat. El responsable considera que en quatre mesos estarà llest el portal web.

...Sense descurar el públic adult

Les estadístiques que ha exposat el director general apunten que el consumidor de televisió més fidel és l’anomenat públic madur, el que passa de 45 anys. Són el públic més nombrós en rang d’edat i en temps davant del televisor. El responsable proposa buscar formats basats en l’entreteniment que acosten l’espectador entre 45 i 65 anys als continguts de la cadena pública, especialment en la franja horària que comença a les 13 i acaba en l’hora punta.

Formats nous i més proximitat

Costa planteja una redistribució dels horaris ajustant els temps dels informatius i potenciar la informació de proximitat amb connexions en directe. Al seu torn, aquests espais serveixen per a donar a conéixer la cadena pública. En aquesta línia, busca encetar un format de reporterisme amb capítols de 60 minuts i caràcter social, de denúncia i lligat a l’actualitat; programes d’investigació; un espai setmanal amb temes sociolaborals i explorar els programes d’entrevistes.

En aquesta franja entra l’emotainment, una mescla d’entreteniment a través de les emocions, un dels estils més demanats en les cadenes generalistes. Costa proposa un programa d’entrevistes en què els ciutadans anònims expliquen els seus problemes i les seues situacions de manera personal, amb els quals puga identificar-se l’espectador.

Acords amb altres cadenes

En la seua compareixença, Costa ha fet una crida a les productores menudes per a “conjuminar esforços” en projectes conjunts de més envergadura, així com a aliar-se amb altres televisions autonòmiques. La Comunitat Valenciana pot ser un bon espai per a testar productes audiovisuals que després tinguen més abast, considera. De fet, en el seu projecte de programació inclou uns quants espais reservats per a emissions amb la FORTA –la federació de televisions autonòmiques– i proposa blindar un 35% de la graella per a produccions audiovisuals en valencià.

Traure més partit al personal

Tant en la redacció del projecte com en la comissió parlamentària, el nou director de la cadena, treballador de la casa, ha insistit en l’alta qualificació del personal, encara que apunta a la falta de motivació i a un pessimisme generalitzat en la plantilla. “Tenim el personal i les eines perquè tot isca bé”, ha afirmat. Costa planteja certs espais de debat interns i una redistribució dels equips perquè la plantilla tinga més fàcil plantejar projectes i es trobe més motivada.

Etiquetas
stats