Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Inés Peiró, la jove regidora del PP que catapulta Paco Camps en la seua batalla contra Mazón

Inés Peiró, regidora d'Agricultura, Medi Ambient, Joventut i Turisme a la Pobla de Vallbona.

Laura Martínez

València —

0

Unes quantes files plenes de joves, en primera línia, just en el focus. Un lema: “Passió pel futur”. Els més veterans, d’esquena a les càmeres, fora de pla. Cap membre cridaner de la vella guàrdia ni tampoc condemnats per corrupció a la vista, però sí pesos pesants; els números dos, els llanterners, els que coneixen les entranyes del partit.

Els fidels a l’expresident del PP valencià, Francisco Camps, van crear dijous l’escenografia dels que volen arrancar una nova era en el partit traient pit de la seua trajectòria. En l’esdeveniment organitzat a Palau Albereda, on l’expresident va anunciar que vol tornar a ser el líder dels populars valencians i portar-los de nou a la glòria, els detalls estaven més que acurats. Hi havia fins i tot marxandatge, xapes amb el rètol “Jo amb Camps”, una cosa inusual en actes que no són de partit. Uns quants centenars d’afins a l’expresident van pagar el menú, per damunt de 35 euros, per passar una estona amb el seu expresident en la zona de festa, un dimecres 9 de juliol. Com que no cabien en cap sala, calgué portar-los al terrat. Pares, mares, fills, famílies senceres. Diverses generacions de simpatitzants, que el dirigent anomena amics. El que es diu traure múscul.

En l’acte en què formalitza les seues intencions, la disputa al PP de Carlos Mazón, Camps s’allunya de la fira de les vanitats que es va congregar en el Veles e Vents –amb uns quants condemnats per corrupció entre els assistents, les velles glòries de la seua època– i es va envoltar de militants joves. Eren unes criatures quan ell va arribar a la presidència de la Generalitat, com Camps mateix va recordar. Els va animar a ser “radicalment moderats”, per a vetlar pel centredreta, a treballar per a recuperar la il·lusió i la força.

L’acte el va obrir una jove desconeguda per al gran públic, que deixaria de ser-ho aquesta mateixa nit. És la mateixa que va exercir de mestra de cerimònies en el Veles e Vents, però a Palau Albereda va adquirir més protagonisme. Es tracta d’Inés Peiró, regidora del PP a la Pobla de Vallbona (el Camp de Túria), que va assegurar: “Tots els joves que hui estem ací estem per pura convicció”. Una nova generació que vol ajudar a pujar l’ex-Molt Honorable. La jove de 28 anys, grau en Economia i amb experiència en el sector privat, va ser l’encarregada de llançar el testimoni que Camps va arreplegar gustosament: “Diuen que no toca –en referència a les paraules del número dos de Mazón en À Punt–. Ja n’hi ha prou de complexos i de titubejos. Nosaltres sí que tenim el projecte per a recuperar el PP i només tu pots”, va dir.

Camps la va presentar després com la seua responsable de campanya, l’artífex de la ruta amb què l’expresident vol recuperar el partit. És el primer càrrec públic que se significa en la campanya de l’expresident, una representant de nova fornada. I no és un càrrec menor, perquè forma part del PP de la Pobla de Vallbona, que va recuperar l’alcaldia del municipi el 2023 i on milita la portaveu d’Economia del PP en les Corts, María Carmen Contelles.

Inés Peiró ha mamat PP des de menuda, de fet el seu pare va ser regidor popular de la Pobla de Vallbona durant unes quantes legislatures. D’una família conservadora del municipi, estava en Primària quan Francisco Camps encadenava majories absolutes. I això és el que posa nerviós Mazón i el seu equip. I des d’ahir, també Miguel Tellado. Camps està treballant en la militància i ací, ja se sap, no es poden repartir càrrecs per a tots. Només és necessària la il·lusió. I mentre el president de la Generalitat continua tenallat, a vegades noquejat, pel 29 d’octubre de 2024, Camps està lliure de tots els processos judicials i té ganes i recursos.

La seua carrera del candidat arranca el 29 d’agost a Torrevella. Té ja un equip de més de 50 persones que pretenen recórrer la Comunitat Valenciana poble per poble. També, segons els seus companys, l’expresident de la Generalitat ja té més de 1.200 avals per a un congrés que ni tan sols s’ha convocat. I que Mazón intentarà no convocar mai.

Etiquetas
stats