Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Paiporta reobre el Pont Nou sobre el barranc del Poio després de la seua reconstrucció pels danys de la dana

Pont reconstruït a Paiporta pel Ministeri.

Toni Cuquerella

València —
23 de diciembre de 2025 20:01 h

0

La reconstrucció avança a Paiporta amb la reobertura al trànsit rodat del Pont Nou, una actuació que permet al municipi tancar l'any amb una fase clau finalitzada i recuperar bona part de la normalitat en la mobilitat urbana. Aquesta infraestructura, de titularitat municipal i finançada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible amb 1,6 milions d’euros, travessa la rambla del Poyo al seu pas pel nucli urbà i va resultar greument danyada pel desbordament del curs provocat per les intenses pluges, en un context en què ja presentava patologies prèvies.

La dana del 29 d'octubre de 2024 va afectar de manera significativa els ponts que connecten ambdues ribes del barranc del Poio, que divideix el municipi en dos, convertint la recuperació progressiva d'aquestes connexions en una prioritat per garantir el funcionament quotidià de Paiporta i la vida diària de la ciutadania.

Els treballs executats al Pont Nou s'han centrat en la reconstrucció dels pilars i les bigues de suport, substituïts per nous elements de recolzament d'acer i formigó d'altes prestacions. Per dur a terme aquesta intervenció va ser necessari elevar l'estructura entre els mesos de juny i novembre de 2025. L'actuació ha inclòs també la instal·lació de noves voreres amb millors condicions d'accessibilitat i seguretat. El pont reobert disposa ara de dos carrils de circulació, un per sentit, dues voreres —una d'elles de caràcter ciclopeatonal— i un reforç integral de tota l'estructura, adaptada als estàndards actuals de seguretat i funcionalitat.

L'alcalde de Paiporta, Vicent Ciscar, ha subratllat que la planificació de les obres ha estat clau per mantenir la connectivitat del municipi: “Som conscients que la ciutadania vol veure avenços ràpids, però la reconstrucció no pot fer-se de qualsevol manera. Necessitem acabar un pont abans de començar amb un altre per garantir que Paiporta estiga connectada i que els veïns i veïnes puguen continuar vivint i desplaçant-se amb normalitat dins del municipi”.

En la mateixa línia, el regidor de Reconstrucció, Alejandro Sánchez, ha destacat la complexitat tècnica d'aquest tipus d'actuacions: “La reconstrucció d'infraestructures d'aquesta envergadura implica un treball tècnic molt complex i uns processos de validació que han de complir-se escrupolosament. És l'única manera d'oferir a la ciutadania les màximes garanties de seguretat i, alhora, assegurar una gestió eficient dels recursos públics”.

La reobertura del Pont Nou s'emmarca en els convenis signats al març de 2025 entre el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i els municipis de Paiporta i Pincaya per a la reconstrucció i reparació de sis ponts i tres passarel·les danyades per la dana, amb una inversió global de 43,4 milions d'euros destinada a recuperar la mobilitat sobre la rambla del Poyo.

Al marge d'aquesta infraestructura, el Ministeri està destinant 10,4 milions d'euros a la reparació d'altres dos ponts i una passarel·la a Paiporta, mentre que a Pincaya la inversió arriba als 17,1 milions d'euros per a la reconstrucció de diverses estructures viàries i per a vianants. En conjunt, aquestes nou infraestructures són considerades fonamentals per restablir la connectivitat i garantir una mobilitat ciclista i per a vianants adequada en ambdós municipis.

Amb la reobertura del Pont Nou, l'Ajuntament de Paiporta reafirma el seu compromís amb una reconstrucció responsable, planificada i centrada en les necessitats reals de la ciutadania, avançant de forma progressiva en la recuperació del municipi després dels danys ocasionats per la dana.

Etiquetas
stats