Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Joan Ribó i Ada Colau, units perquè es done prioritat al Corredor Mediterrani

L'alacaldessa de Barcelona, Ada Colau, i l'alcalde de València, Joan Ribó.

Els Ajuntaments de València i Barcelona han fet aquest dijous una crida conjunta al Ministeri de Foment perquè done prioritat a les obres del Corredor Mediterrani, així com a les infraestructures modals i intraurbanes lligades a aquesta connexió ferroviària.

L'alcalde de València, Joan Ribó, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, han firmat una declaració política en aquest sentit, adreçada al Ministeri de Foment.

El Manifest de Barcelona i València per l'eix Mediterrani és una reivindicació de les ciutats per a disposar d'una via d'ample internacional des de Barcelona fins a València i Alacant, fent possible el pas directe de mercaderies i de viatgers cap al centre d'Europa, amb temps i serveis competitius.

Els alcaldes també han signat un protocol de col·laboració dirigit a aconseguir un intercanvi de bones pràctiques i de gestió eficaç entre les dues administracions locals.

La signatura ha tingut lloc aquest migdia al  Saló de Cent de l'Ajuntament de

Barcelona. En el manifest sobre el Corredor Mediterrani s'exposa la necessitat de substituir “la via única entre Vandellòs i Tarragona per la variant que es troba en construcció des de ja fa anys i anys, i la disponibilitat d'ample

internacional des de Barcelona fins a València i Alacant, tot fent possible el pas

directe de mercaderies cap al centre d'Europa i de viatgers en temps i serveis

competitius de nivell europeu“.

Segons ha dit Ribó, “aquesta connexió és clau per a l'economia i la sostenibilitat de les dues ciutats i dels dos territoris, i suposa un focus dinamitzador per a tot l'Estat”.

Per la seua banda, Colau també ha apostat per connectar la xarxa dels Ports de Barcelona, Tarragona, Castelló, Sagunt, València, Alacant i Algesires, “de manera que ens cal un Corredor amb suficient capacitat de servei per a mercaderies i rodalies que ens connecte amb Europa”.

Els dos Ajuntaments remetran la declaració al ministre de Foment, Íñigo

de la Serna, reclamant un canvi de polítiques, igualitari en matèria de

finançament i inversió en infraestructures. Això inclou les operacions d'integració

de la infraestructura ferroviària en cada ciutat.

Prioritat interurbana per a València

D'aquesta manera, Ribó ha explicat que “per a València, el projecte d'integració urbana és el de conversió de l'Estació València Nord, actualment l'única del tronc del Corredor Mediterrani que és terminal (la qual cosa obliga a rebotar totes les circulacions), en una estació passant, que supere el coll de botella de capacitat i de funcionalitat actual, i millorant de forma radical la integració del ferrocarril en tota la ciutat i en els barris del sud en particular”.

Ribó ha afegit que “València no vol ser el nou semàfor d'Europa en el transport de mercaderies per ferrocarril”.

Per la seua banda, Colau s'ha referit a l'estació de la Sagrera “com a projecte

clau d'integració urbana del ferrocarril i punt neuràlgic de connexió al

Corredor Mediterrani de la pròpia ciutat i de tota l'Àrea Metropolitana“.

D'altra banda, l'alcalde Joan Ribó i l'alcaldessa Ada Colau, han signat també aquest dijous un protocol de col·laboració entre els dos ajuntaments “per a l'elaboració d'una agenda d'assumptes comuns i intercanvi d'informació i bones pràctiques”.

Els dos alcaldes han apostat per fer un seguiment d'aquest protocol de

col·laboració, així com dels passos que faça el Ministeri de Foment per a accelerar la consecució del Corredor Mediterrani.

La pròxima cita a la qual tots dos s'han emplaçat serà a València, on abans de finalitzar l'any es reuniran alcaldes i alcaldesses de tots els territoris espanyols i francesos per on transcorre aquest eix ferroviari transfronterer.

Els empresaris prendran Madrid

L'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) s'ha reunit aquest dijous per a analitzar la situació del Corredor Mediterrani, així com els últims avanços en la insfrastructura.

L'acte ha comptat amb el president de l'entitat, Vicente Boluda, i amb un nodrit grup d'empresaris d'AVE, amb la seua junta directiva al capdavant i amb les intervencions de Boluda així com del President de la Fundació ProAVE, Federico Félix, el secretari general d'AVE, Diego Lorente, i els assessors tècnics del projecte, Francisco García Calvo i Xavier Lluch.

Boluda ha afirmat que “potenciar el Mediterrani és potenciar el conjunt d'Espanya i que comunicar territoris a través de les infraestructures, vertebra Espanya i Europa”.

El President d'AVE ha volgut posar en valor el compromís, entrega i predisposició dels empresaris i la societat espanyola amb el Corredor Mediterrani, la qual cosa ha permès posar en el debat polític i social la importància de la seua posada en funcionament i la quantitat d'oportunitats que perdríem no fent-ho.

Segons Boluda, “ha sigut la insistència i els arguments incontestables el que ha fet que des del ministeri es prenguen de debò la planificació i desenvolupament de la infraestructura”.

Després d'una etapa desesperant, “amb el nou ministre tornem a veure llum al final del túnel”, ha afirmat Boluda. Quasi 2.000 empresaris han assistit als diferents actes celebrats en La Encina, Tarragona, Murcia i Almeria, i ja són més de 10.000 els firmants de la campanya #QuieroCorredor.

Des d'AVE s'han mantingut i se seguiran mantenint lligams estrets de col·laboració i compromís amb les principals organitzacions empresarials dels diferents territoris pels quals passa el Corredor Mediterrani.

Amb aquestes actuacions, AVE ha aconseguit transmetre la importància estratègica de la infraestructura tot recaptant el suport dels principals actors empresarials de l'arc mediterrani, que es tornaran a reunir en la pròxima Trobada pel Corredor que tindrà lloc el pròxim 3 d'octubre de 2017 en IFEMA, Madrid.

Passat aquest esdeveniment, tindrà lloc la segona Revisió Semestral el dia 13 de novembre en La Encina.

Etiquetas
stats