Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Govern buscarà consens amb la Generalitat sobre l’avaluació ambiental de l’ampliació del port de València

Imatge aèria del port de València.

Carlos Navarro Castelló

0

“El compromís del Govern és treballar conjuntament amb la Generalitat Valenciana per garantir el compliment de tota la normativa ambiental respecte de tot allò que suposa l’ampliació nord del port de València, inclosa, si escau, la renovació de l’estudi d’impacte ambiental, a fi d’assegurar que qualsevol actuació es produïsca amb totes les garanties necessàries”.

Així s’ha pronunciat el Govern en resposta al senador valencià de Compromís, Carles Mulet, que va preguntar si Ports de l’Estat tenia previst sol·licitar algun tipus d’informe o pronunciament al Ministeri de Transició Ecològica per determinar si el projecte portuari requereix una altra declaració d’impacte ambiental (DIA) que substituïsca la del 2007, que està basada en l’actuació inicial i no té en compte els canvis tan importants que s’han introduït posteriorment en l’ampliació.

Sobre el fons de la qüestió, és a dir, la possible participació de Transició Ecològica com a departament responsable d’avaluacions ambientals en el pronunciament, l’executiu central afirma que “una vegada analitzat l’avantprojecte definitiu que incorpore les modificacions introduïdes, després del procés de participació ciutadana durant el període d’exposició pública, es determinarà si resulta preceptiva la participació”.

El president de l’Autoritat Portuària de València (APV) va afirmar dimecres que Ports de l’Estat va donar un termini de tres mesos per a pronunciar-se, temps que conclou el pròxim 30 de novembre. “Espere que complisquen la paraula, els queden cinc dies i ho recordaré al president de Ports de l’Estat”, va assenyalar.

Sobre la resposta del Govern, el senador Mulet considera que és “un pas significatiu que es reconega que s’ha de negociar amb la Generalitat, però tampoc és una cosa definitiva”.

Mulet explica que la pregunta s’havia dirigit d’una manera genèrica al Govern i que “el pas següent serà sol·licitar directament a Ports de l’Estat la tramitació d’una altra DIA”.

Principals canvis sobre el projecte original

Un dels canvis més significatius que inclou el nou projecte d’ampliació del port de València respecte del que va obtindre la DIA el 2007 és la ubicació de la nova terminal de contenidors, que es trasllada a l’actual dic de recer, cosa que incrementarà l’impacte paisatgístic des de les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Això, al seu torn, obliga a traslladar la terminal de creuers de la ubicació actual mar endins a les drassanes de Boluda, al costat del barri de Natzaret, amb l’impacte ambiental que comporta en matèria d’emissions.

A més, es preveu un increment de materials de rebliment en quatre milions de metres cúbics per a la futura terminal de contenidors.

L’ampliació suposaria també de manera indirecta l’execució d’un nou accés nord per a donar entrada i eixida al previsible augment de vehicles pesants.

Etiquetas
stats