Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Feijóo se alinea con la ultra Meloni y su discurso de la inmigración como problema
Israel anuncia una “nueva fase” de la guerra en Líbano y crece el temor a una escalada
Opinión - Junts, el bolsillo y la patria. Por Neus Tomàs

L’avinguda del Port que ve: d’autopista urbana a vial ecològic

Imatge de l'actual avinguda del Port.

Carlos Navarro Castelló

El nou equip de Govern municipal que presideix Joan Ribó (Compromís) té previst revertir una de les obres més importants que es van fer a València amb motiu de la Copa de l’Amèrica.

Va ser el 2005, dos anys abans de començar les regates de la prova nàutica, que el Consistori que dirigia l’exalcaldessa, Rita Barberá, va iniciar les obres de remodelació de l’avinguda del Port que implicaven eliminar el doble sentit de circulació per convertir-la en un vial ràpid d’una sola direcció que agilitzara la connexió del centre de la ciutat al port.

La mesura no va estar exempta de polèmica, pel fet que entre altres qüestions, no preveia un carril bici. Finalment, i després d’un intens debat i mobilitzacions, es va improvisar un itinerari ciclista pintat sobre una de les voreres.

Tanmateix, el disseny d’aquesta avinguda xoca frontalment amb la política de mobilitat que defensa l’actual equip de Govern, i en concret, el regidor de Mobilitat, Giuseppe Grezzi: “Es va fer una aposta molt equivocada en el disseny d’aqueixa via, perquè es va concebre quasi com una autopista urbana d’accés a la Copa de l’Amèrica”.

Així, segons ha explicat l’edil, la idea que manegen és fer “un concurs d’idees per a veure quina és la millor opció, sota la premissa que hi haja més arbratge per a mitigar els gasos dels cotxes i apaivagar-los, reduir la velocitat dels cotxes, perquè ha de ser una via de connexió, però no una autopista urbana”.

Un altre dels criteris que hauran de seguir els diferents projectes serà que el carril bici “haurà d’anar per la calçada”, ja que, tal com explica Grezzi, “el carril bici d’aqueixa avinguda deu ser dels pitjors de la ciutat, perquè es va fer a última hora i amb desgana, ja que no estava previst, el paviment és molt roí, està ple de desnivells i és molt estret”.

A més, el carril bus de l’EMT haurà de ser de doble sentit: “Hi ha una necessitat de recuperar aquest carril de doble sentit per a ser més ràpids en l’accés des dels barris marítims al centre de la ciutat i connectar amb els intercanviadors que volem habilitar”.

Grezzi ha comentat que enguany és inviable executar el procés, ja que no està pressupostat, per la qual cosa s’abordarà amb vista al pròxim exercici.

L’actuació va en la línia de la pacificació del trànsit que es vol aconseguir en les grans avingudes, amb mesures encaminades a reduir la velocitat de circulació.

En aquest sentit, una altra de les avingudes en què s’actuarà serà Pérez Galdós, en què l’Ajuntament ja s’ha compromés amb els veïns a ampliar-hi els espais de vianants, a fer-hi zones verdes i a construir-hi un carril bici.

Etiquetas
stats