Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Cap ciutadà sense serveis bancaris 

Riera de Gaià

La Banca Mòbil de Catalunya ja circula per tota la xarxa viària catalana. El nou servei d’oficines bancàries itinerants, impulsat pel Govern de la Generalitat i gestionat per CaixaBank i Caixa Enginyers, ja arriba a 458 municipis de Catalunya que no disposaven de cap sucursal bancària en el seu terme.

Més de 290.000 persones es podran beneficiar d’aquest sistema d’oficines mòbils innovador a Catalunya, equipades amb caixers automàtics i personal qualificat. L’objectiu és doble: garantir l’accés als serveis bancaris a tots els ciutadans i ciutadanes de Catalunya i, al mateix temps, combatre l’exclusió financera i frenar el despoblament de les àrees més allunyades dels nuclis urbans.  

Més de 290.000 persones es podran beneficiar d’aquest servei

No disposar de cap sucursal financera al lloc de residència obligava els veïns i veïnes a desplaçar-se fins al poble més pròxim amb oficina bancària o caixer automàtic per fer gestions tan habituals com retirar o ingressar diners. Ara, gràcies a la Banca Mòbil de Catalunya, els clients de qualsevol entitat podran realitzar tots aquests serveis i d’altres com domiciliar el pagament dels rebuts i els tributs, consultar moviments i saldo o obtenir extractes de comptes bancaris, sense sortir del seu municipi.

Les oficines bancàries itinerants estan equipades amb caixers automàtics i personal qualificat

A més, es presta una atenció personalitzada en la gestió tant dels comptes com d’altres productes bancaris i financers d’actiu, passiu i d’intermediació.  

El servei, un cop al mes com a mínim 

Amb aquest sistema, la Generalitat garanteix que els 458 municipis rebran el servei de la Banca Mòbil un cop al mes, com a mínim. 289 municipis rebran la visita de la Banca Mòbil cada quinze dies, a través de CaixaBank i Caixa Enginyers, i 169 cada trenta, de la mà de Caixa Bank. 

El 80% d’aquestes poblacions no havien tingut mai oficina i la resta l’han perduda. Això vol dir que, per primer cop, els habitants de 8 de cada 10 municipis tindran accés als serveis bancaris sense haver-se de desplaçar a cap localitat veïna. 

 

Informació a bancamobil.gencat.cat  

Al web bancamobil.gencat.cat, els usuaris poden trobar informació detallada de quina entitat portarà el servei al seu municipi, quins dies i quines hores passarà, quant de temps s’hi estarà i quines prestacions ofereix. El projecte compta amb la participació activa dels ajuntaments que difonen la informació entre els seus veïns i veïnes.

La Banca Mòbil, que es va estrenar el passat 17 de setembre a Girona, ja s’ha desplegat a totes les comarques de Catalunya, excepte al Barcelonès i a l’Alta Ribagorça, on tots els municipis tenen oficina. 

El nou servei ha despertat l’interès del Banc d’Espanya, que té previst incloure l’ús que els veïns i veïnes d’aquests municipis facin d’aquest servei en els futurs estudis d’avaluació de la inclusió financera en l’àmbit rural. 

Des del 2008 a Catalunya han desaparegut gairebé tres de cada quatre oficines bancàries. Segons dades del Banc d’Espanya, fa catorze anys hi havia 8.155 oficines i el 2022 la xifra havia baixat fins a 2.194. Es tracta d’una tendència generalitzada a tot Europa que, en el cas de Catalunya, ha estat més intensa. 

Etiquetas
stats