Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Gobierno y PP reducen a un acuerdo mínimo en vivienda la Conferencia de Presidentes
Incertidumbre en los Altos del Golán mientras las tropas israelíes se adentran en Siria
Opinión - ¡Con los jueces hemos topado! Por Esther Palomera

One Milion Bot i Cuadernos Rubio: recursos d’intel·ligència artificial i educació gratis per a ajudar en la crisi del coronavirus

El robot Carina resol els dubtes bàsics sobre el COVID-19.

Lucas Marco

0

La pandèmia del Covid-19 que afecta Espanya ja està tenint conseqüències econòmiques dramàtiques que augmentaran a mesura que s’allargue el confinament. Algunes empreses de serveis no essencials, no obstant això, estan cedint els seus recursos gratuïtament a institucions públiques o a les famílies amb xiquets que romanen confinades a casa.

A Alacant, l’empresa One Milion Bot SL, dedicada a la creació d’assistents virtuals, ha cedit gratuïtament les seues aplicacions a institucions públiques per “descongestionar els números de telèfon que posen a la disposició de la ciutadania”, explica a eldiario.es Andrés Lloret, responsable de comunicació. “És una cessió totalment gratuïta”, afig.

L’empresa, fundada i presidida per l’exrector de la Universitat d’Alacant Andrés Pedreño, ha desenvolupat Carina, un xat que atén ràpidament les consultes genèriques sobre el coronavirus amb informació actualitzada permanentment. Els seus continguts es nodreixen de fonts oficials, de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i de revistes científiques i serveixen per a resoldre dubtes generals.

Institucions com la Generalitat Valenciana, la Diputació d’Alacant i nombrosos ajuntaments ja han inserit Carina en les seues pàgines web informatives sobre el Covid-19. També entitats i institucions d’Amèrica Llatina, i fins i tot un ajuntament nord-americà, fan servir l’aplicació. No ho veuen tan clar en la Conselleria de Sanitat, que per a les seues atencions prefereixen “que darrere del telèfon hi haja personal sanitari”.

Els responsables de l’empresa van esperar a tindre la informació oficial disponible i contrastada sobre el coronavirus per a llançar l’aplicació. “La setmana passada un dels dubtes més recurrents era com protegir-se i què és el coronavirus, i ara mateix el que més es pregunta és en relació amb els símptomes”, explica per telèfon el responsable de comunicació de l’empresa.

Carina permet alleujar el flux de consultes telefòniques o presencials. “La intel·ligència artificial dels bots de conversa (chatbots) serveix per a resoldre preguntes que realment no necessiten intervenció humana perquè són senzilles la seua senzillesa o repetitives”, postil·la Lloret.

El robot desmenteix boles o notícies falsejades i proporciona a l’instant informació bàsica sobre el coronavirus, mesures de prevenció, avanços en el desenvolupament de fàrmacs o sobre el decret d’alarma. A més, també indica els diferents telèfons oficials d’emergències i informa sobre l’actualització de la xifra de contagis, morts i recuperacions a les comunitats autònomes o al món.

Una altra empresa que ha decidit cedir gratuïtament els seus continguts durant el període de confinament és la mítica Cuadernos Rubio, amb més de sis dècades d’història. “La demanda de quaderns didàctics de l’editorial s’ha disparat per a combatre l’avorriment a casa i reforçar els continguts del curs acadèmic”, assenyala l’empresa.

Així doncs, Cuadernos Rubio ha alliberat de manera gratuïta els continguts de la seua aplicació iCuadernos “perquè els xiquets continuen aprenent i reforçant els seus coneixements de manera divertida” durant el confinament.

La històrica editorial creu que aquest confinament pot servir a l’alumnat per a repassar les matèries que se’ls resisteixen més o fins i tot per a iniciar els més menuts en l’hàbit de la lectura. “Encara que també és important que facen exercici, que juguen i que deixen escapar la imaginació, per exemple, fent manualitats”, afegeixen.

Etiquetas
stats