El Govern de Mazón insisteix a ampliar l’aeroport de Manises i obvia el de Castelló com a alternativa per a créixer
LLEGIR EN CASTELLÀ
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha reclamat dimarts l’ampliació “urgent” dels aeroports de Manises i Alacant-Elx Miguel Hernández després de conéixer-se les últimes dades de trànsit aeri publicades per Aena dimarts, i que tornen a reflectir les xifres de passatgers més altes de la seua història durant el mes de juliol, segons un comunicat de la Generalitat. La consellera obvia en la seua nota de premsa que, en el cas de València, els municipis limítrofs a l’aeròdrom pròxim a València que pateixen el soroll i les molèsties dels avions, com Manises o Quart de Poblet, són molt crítics amb un increment exponencial de vols. Tampoc fa referències en el seu comunicat a les obres que el Ministeri de Transports fa en aquests moments per a millorar els accessos per carretera a la base aèria i a la millora de les terminals.
Cano ha reiterat que les ampliacions dels dos aeroports han de ser “una prioritat immediata” per a garantir la competitivitat del turisme i l’economia valenciana. “Les dades demostren, una vegada més, la necessitat d’accelerar les faenes d’ampliació, ja que són infraestructures clau per al desenvolupament de la Comunitat Valenciana”, ha declarat. En el cas de València i malgrat l’oposició dels municipis que més afectats es veurien, la Generalitat continua sense tindre en compte la coordinació entre els aeroports de Manises i el de Castelló, propietat de l’administració autonòmica. L’aeròdrom castellonenc està a 70 quilòmetres de València i podria ser un complement per al creixement de la base aèria valenciana. Al juliol va tindre 41.000 passatgers, cosa que evidencia la seua infrautilització.
La consellera ha subratllat que tant l’aeroport de València com el d’Alacant-Elx Miguel Hernández “operen per damunt de la seua capacitat tècnica, amb xifres rècord de passatgers i una tendència de creixement sostinguda”. Aquestes acusacions han sigut negades sempre pel Ministeri de Transports. Segons les dades d’Aena, l’aeroport de València va registrar al juliol 1.132.402 passatgers, un increment del 4,2% respecte del mateix mes del 2024. Quant a operacions, es van gestionar 8.777 vols, un 4,8% més que el juliol de l’any anterior. Per part seua, l’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández va arribar a 2.106.991 passatgers, un 5,9% més interanual. Pel que fa als vols, l’aeroport alacantí va gestionar un total de 12.829 moviments el mes passat, un 5,7% més respecte del juliol del 2024.
Resultats de gener a juliol
En l’acumulat de gener a juliol, l’aeroport de València va sumar 6.738.445 passatgers, un creixement del 9,8% respecte del mateix període del 2024, i va gestionar 53.556 vols (+8,5%). L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández, per part seua, va operar 71.240 vols (+9,7%) i va superar els 11,3 milions de passatgers durant els set primers mesos de l’any, cosa que representa un increment del 9,5% respecte del mateix període de l’any passat.
Marián Cano ha insistit que aquestes xifres refermen la importància estratègica de les dues infraestructures per a la Comunitat Valenciana: “Necessitem una nova pista a Alacant-Elx i l’ampliació de la terminal a Manises. Només així podrem continuar donant servei als milions de visitants que rebem cada any i continuar creixent com a destinació turística i logística”.
0