Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Los audios de la maniobra de la brigada política del PP contra Podemos
Ucrania se adentra en el quinto año de guerra con agotamiento y escepticismo
Opinión - 'Ni candados ni oportunismo', por Esther Palomera

El futur dels nostres pobles i ciutats serà verd i morat

Lídia Silla

0

Aquest mes de març hem vist que hi ha dos moviments que són imparables i que estan demanant ser escoltats: un és el moviment feminista del 8 de març demanant una societat més justa i igualitària i l’altre és el moviment dels joves del 15 de març exigint accions reals i immediates contra el canvi climàtic.

El feminisme i la lluita contra el canvi climàtic son les lluites que van a transformar la societat en este segle XXI i es necessari integrar-los a la agenda política, tant estatal com autonòmica i municipal.

En este sentit, som conscients de les dificultats que tenen els nostres llauradors i llauradores per a poder mantindre les seues terres. La baixa rendibilitat de les collites i la falta de relleu generacional estan provocant l’abandonament de les terres. És necessari un canvi cap a una agricultura sostenible que garantisca unes rendes dignes i la conservació del medi ambient.

Des de l’àmbit local hem d’apostar amb força per una economia circular i una renovació energètica, amb noves polítiques de mobilitat i urbanisme que minimitzen els impactes sobre el clima.

Les dones i els joves ho tenim més que clar, perquè som conscients que el futur passa per nosaltres i que és necessària una transformació econòmica i social sensible a les cures de les persones i del planeta. Per això volem que el present i el futur dels nostres pobles i ciutats siga verd i morat.

Conscients que la terra i les cures sostenen la vida, volem que els nostres municipis, siguen exemple de sostenibilitat i sense desigualtats, on la vida siga el centre i valga la pena ser viscuda.

La política l'hem de fer entre totes i tots els ciutadans i per això hem de continuar innovant i apropant la política a la gent, perquè juntes podem canviar les coses per a disfrutar de pobles i ciutats més amables.

Etiquetas
stats