Interior oblida València en l’Operació Pas de l’Estret a pesar dels 16.000 passatgers en un mes

Cada any, des mitjan juny fins al final de l’estiu, milers d’immigrants magribins residents a Europa creuen l’estret cap al nord d’Àfrica a través dels ports espanyols Es tracta del període de l’any amb més moviment de persones entre Europa i el nord d’Àfrica, coincident a més aquesta vegada amb el Ramadà.

València s’ha estrenat enguany com a port d’eixida amb travessies regulars de les persones que volen tornar al Magrib i l’afluència es compta per milers de persones.

Més de 16.000 migrants amb mil vehicles han creuat la Mediterrània fins a Algèria en un mes des que van començar les línies. Els ferris ixen des del port del Grau i arriben a Monstaganem, port situat a uns 200 quilòmetres d’Orà, al nord-oest d’Algèria, de la mà de Baleària i una companyia algeriana que opera amb Transmediterránea, Enterprise Nationale Maritime de Voyageurs).

Per a la gestió d’aquests desplaçaments i amb l’objectiu de facilitar-los, el Ministeri d’Interior posa en marxa un pla especial de Protecció Civil, l’Operació Pas de l’Estret amb els informes respectius. Hi inclou els ports que duen a terme aquestes travessies: Algesires, Alacant, Almeria, Màlaga, Motril i Tarifa. No obstant això, en l’últim informe, amb data 10 d’agost, Interior no reflecteix el trànsit del port de València, a pesar de l’afluència de migrants i malgrat que una altra cartera, la de Foment, sí que va autoritzar el port de València a augmentar les despeses en seguretat i logística.

La naviliera algeriana té previst fer 12 trajectes a Algèria, a l’enclavament de Monstaganem (a uns 100 quilòmetres d’Orà) amb capacitat per a 300 vehicles i unes mil persones, mentre que Baleària establirà una freqüència de quatre vaixells per setmana amb capacitat per a 1.400 passatgers i també 300 vehicles.

Tant l’Ajuntament que dirigeix Joan Ribó com la Delegació de Govern van sol·licitar a Interior que incloguera el port del Grau en aquesta operació, però el Ministeri va declinar la proposta per falta de temps i la postergarà fins l’any que ve.

Les línies de pas de l’estret són utilitzades cada any per una mitjana de 2,5 milions de persones, per la qual cosa és fonamental augmentar la vigilància i facilitar els accessos als ports per a evitar el col·lapse.

Etiquetas

Descubre nuestras apps

stats