Els empresaris munten un gran míting a Madrid per a reivindicar el Corredor Mediterrani
Un gran acte a Madrid per a fer visible la importància del Corredor Mediterrani, no solament per a les comunitats implicades en el projecte (Catalunya, Comunitat Valenciana, Murcia i Andalusia), sinó per al conjunt d'Espanya.
Aquest ha sigut l'anunci que ha realitzat aquest dimecres el secretari general de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), Diego Lorente, en el marc del Fòrum Valencià pel Corredor Mediterrani que han presidit la consellera d'Obres Públiques, María José Salvador, i el secretari autonòmic, Josep Vicent Boira.
Lorente ha explicat que l'acte tindrà lloc el 3 d'octubre en un pavelló de la Fira de Mostres de Madrid (Ifema) i que calculen que assistiran més de 2.000 empresaris de tota Espanya.
“No és un acte contra ningú, simplement volem que coneguen a fons el projecte més enllà de les fronteres de la zona del Mediterrani perquè vegen que és beneficiós per al conjunt del país”, ha comentat.
Per la seua banda, el president de l'Autoritat Portuària de València, Aurelio Martínez, ha informat que s'està estudiant de nou el projecte de l'accés nord al port de València per la “tremenda demanda logística”.
Martínez ha recordat que la instal·lació de centre d'activitats de Mercadona en Parc Sagunt, on ha adquirit “quatre parcel·les d'uns 400.000 metres quadrats”, unit a l'arribada de la naviliera xinesa Cosco al port de València, fa que les connexions entre ambdues ciutats haja de millorar-se, “i més quan l'accés sud ja està quasi col·lapsat”.
Martínez ha posat com a exemple que l'últim dia que no va haver-hi vaga d'estibadors van accedir 10.500 camions.
Per la seua banda, tant Salvador com Boira han informat de les últimes novetats referides al Corredor, principalment la recuperació del projecte de doble via d'ample internacional entre Vandellós i Castelló i la instal·lació de tercer fil en l'altra via del tram València Castelló, quan “encara no s'ha homologat el tercer carril que ja està instal·lat”.
Salvador ha advertit que els trens de mercaderies no estan preparats per a aqueixa doble via d'ample internacional entre Castelló i Vandellós i ha augurat problemes en les circulacions dels trens de rodalies entre València i Castelló pel tercer fil: “La solució passa per una doble plataforma”, ha afirmat.