Ribó i Gómez insisteixen que el Govern ha de decidir sobre l'informe ambiental de l'ampliació del Port de València

L'alcalde de València, Joan Ribó, i la vicealcaldessa i portaveu del PSPV, Sandra Gómez.

El Ple de l'Ajuntament ha aprovat aquest dijous una proposta alternativa a la moció sobre el Port de València presentada pel Grup Popular municipal, en la qual es valora "la renúncia del Port de València a dragar el canal d'accés, així com la supressió de la construcció del nou dic d'abric. La renúncia a aquestes obres suposa una millora considerable en totes les afeccions de les obres del Port sobre les platges del sud de València", ha afirmat l'alcalde Joan Ribó.

Abans de començar la sessió plenària, l'alcalde ha manifestat: "Pensem que aquestes renúncies són un pas important, al qual estic molt satisfet d'haver contribuït amb algunes actuacions meues, perquè ajuden a la sostenibilitat del Port".

Durant el debat, tant Ribó com la vicealcaldessa i portaveu del grup municipal socialista, Sandra Gómez, han recordat que en el ple celebrat el mes de desembre passat es va aprovar una altra moció en virtut de la qual es va acordar remetre al Ministeri de Transports (abans Foment) els informes municipals que avalaven la sol·licitud d'una nova Declaració d'Impacte Ambiental (DIA) perquè es pronunciara sobre la seua idoneïtat, una postura que mantenen tots dos dirigents.

En el segon punt de la proposta alternativa aprovada, s'insta al Port

de València "que millore de manera significativa la mobilitat sostenible potenciant l'ús ferroviari, tal com s'està fent en la majoria dels ports europeus".

Prèviament Joan Ribó s'ha referit al cas concret d'Hamburg i, fora d'Europa, al de Melbourne. "El que li demanem al Port és que faça una aposta pel ferrocarril".

En el tercer se sol·licita al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que "agilite al màxim les obres del canal d'accés, la nova estació, el túnel d'accés al Nord i la prolongació del túnel de Serradora, amb la finalitat d'avançar en el Corredor Mediterrani i poder emprar el túnel de Serradora fonamentalment per al transport ferroviari de mercaderies tant per al Corredor Mediterrani com per a connexió del transport ferroviari del port de València cap al Nord i el corredor cap al Cantàbric".

En la moció inicial, defensada per María José Catalá en representació del Grup Popular, se sol·licitava que "l'Ajuntament mostre el seu suport exprés i inequívoc al projecte d'Ampliació Nord del Port de València com a element estratègic per a l'economia i competitivitat de la ciutat, després dels canvis anunciats i la vigència de la DIA de 2007".

El representant de Vox, Vicente Montañez, ha assenyalat que "no cal posar bastons a les rodes ni traves en les inversions", abans d'anunciar el vot favorable a la moció inicial, igual que el representant de ciutadans, Fernando Giner.

Per part de l'Equip de govern han intervingut Sandra Gómez i Joan Ribó. La primera ha insistit que "l'Ajuntament no és competent per a decidir si és necessària una nova DIA", perquè això és competència dels ministeris de Transports i de Transició Ecològica. "L'Ajuntament ni bloqueja ni desbloqueja".

Ribó ha criticat que en les intervencions dels grups d'oposició "no hi ha cap referència a l'afecció de les platges", i ha afirmat que "hem d'apostar per una mobilitat sostenible del Port".

Igualment ha recordat: "Mai he dit no a l'ampliació del Port, sinó que hem de fer les coses bé i amb seguretat jurídica, i que les obres no suposen una afecció negativa al nostre terme municipal". També ha afegit: "El problema que tenim ara és fonamentalment la mobilitat".

La proposta alternativa ha tirat endavant amb el vot afirmatiu dels i les

integrants del Govern del Rialto (Compromís i PSPV), mentre la resta dels grups s'ha abstingut.

Etiquetas
Publicado el
27 de febrero de 2020 - 22:11 h

Descubre nuestras apps

stats